سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست مركز ملي فرش ايران

رفوگري در "فرش" ايران ركني مغفول مانده است

سرپرست مركز ملي فرش ايران در ديدار با هيأت مديره انجمن رفوگران تهران گفت: در توجه به اركان مختلف توليد تا توزيع فرش دستباف چنان كه بايد و شايد به رفو و مرمت توجه نداشته ايم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران حميد كارگر با اشاره به رويكرد تازه مركز ملي فرش ايران در تقويت نگاه فرهنگي و هنري در كنار وجوه اقتصادي و تجاري فرش دستباف گفت: بي گمان حتي مشاهده هنر دستان رفوگران ايراني در جان دادن دوباره به فرش هاي آسيب ديده نيز ارزش والاي اين چيره دستي و مهارت را در اذهان مخاطبان تقويت مي كند و به گونه اي ديگر مخاطبان را با تفاوت هاي اين حوزه با ديگر نمونه هاي ماشيني و مصنوعي آشنا مي كند.

 
وي خواستار همراهي انجمن رفوگران در تقويت رويكرد تازه مركز ملي فرش ايران شد و افزود: اميدوارم در بيست و سومين نمايشگاه فرش دستباف تهران به جاي غرفه اي مهجور، شاهد حضوري پررنگ تر و درخور توجه از استادان رفوگر باشيم.
 
سرپرست مركز ملي فرش ايران براي همراهي در ايجاد فرصتي براي نمايش عملي رفوگري فرش در موزه فرش ايران اعلام آمادگي كرد و بر لزوم تقويت ارتباط رفوگران با دانشگاه هاي ارايه دهنده گرايش مرمت در رشته فرش نيز تاكيد كرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: فرش ، رفوگری ، کارگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.