سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با روز جهانی ارتباطات؛

اتصال بیش از 4 هزار روستا به اینترنت پرسرعت

همزمان با روز جهانی ارتباطات و چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات 4هزار و 100 روستا به اینترنتی پرسعت اتصال و چند پروژه ارتباطی دیگر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به مناسبت روز جهانی ارتباطا ت چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز 27 اردیبهشت ماه درسالن اجلاس سران برگزار شد.

دراین مراسم که با حضور رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر اطلاعات، استادان، پژوهشگران و مسئولان حوزه ICT برگزار شدt همزمان از 4 پروژه مخابراتی و ارتباطی از جمله اتصال 4 هزار و 100 روستا به اینترنتی پرسرعت، افزایش ظرفیت مسیر ارتباطی فیبر نوری تهران – اصفهان به میزان 400 گیگا بایت بر ثانیه با استفاده از تجهیزات ساخت داخلی، افزایش ظرفیت ترانزیتی آسیا – اروپا از مسیر ایران به میزان 150 گیگا بایت بر ثانیه و افتتاح و همچنین خدمات شبکه ابری توزیع شده میزبان دینا سنترهای استانی به بهره‌برداری رسید.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز در 149 امین سالروز مخابرات و ارتباطات، افتخار  حضور ریاست جمهوری را در چهارمین حشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم.

وی افزود: در دهه اخیر رشد سریع ارتباطات و فناوری اطلاعات تاثیرات زیادی بر جا گذاشته و پیشرفت جهان به خاطر این فناوری است.

واعظی در ادامه عنوان کرد: تا 6 ماه آینده کاربران اینترنت جهان افزایش و 45 درصد خانواده‌ها بر اینترنت متصل می‌شوند و تعداد مشترکین همراه اول به 7 میلیارد نفر و پهنای باند می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه آگاهی و دانش و دسترسی افراد جامعه به اطلاعات موجب رشد کشور می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نقش مهم شبکه پرظرفیت در اقتصاد، نزدیک یک دهه است که گسترش پهنه باند مورد توجه است و امکانات و خدمات متنوع برای شهروندان و دستگاه اجرایی فراهم کردند.

*** وضع ارتباطات با سطح مطلوب فاصله بسیار دارد

واعظی همچنین در ادامه مراسم به وضع ارتباطات مطلوب اشاره کرد و گفت: هدف برنامه پنجم توسعه ایجاد شبکه ملی اطلاعات با دسترسی 60 درصد خانوارها به این شبکه پر دسترس است اما پیشرفت برنامه در دولت یازدهم 15درصد بوده که ایران از لحاظ رتبه در جایگاه 13و15 قرار داشت در صورتی که هدف‌گذاری در برنامه پنجم رتبه دوم بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: وضعیت ما با سطح مطلوب فاصله بسیار دارد و با توجه به این با حمایت رئیس جمهور و حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو بعد مورد توجه قرار داده است بعد اول توسعه فناوری و اطلاعات به عنوان موتور متحرک و توانمندسازی و دوم هوشمندسازی و چابک‌سازی فعالیت‌های دولت در جهت ارتقا و بهره‌برداری، تسهیل دسترسی مردم و شفاف‌سازی و مقابله است.

وی افزود: امروز پروژه اتصال 4هزار و 100روستای کشور به شبکه مخابراتی به بهره‌برداری رسید و سیاست این وزارت حمایت از آن و واگذاری به آن‌هاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار کرد: ارتباطات در اقتصاد مقاومتی نقش دارد و نگاه ما به عرصه ملی است.

واعظی در خصوص افزایش ظرفیت مسیر ارتباطی فیبرنوری تهران-اصفهان گفت: امروز پروژه ارتباطی تهران-اصفهان با استفاده از تجهیزات داخلی 400گیگابایت بر ثانیه به بهره‌برداری می‌رسد و توسعه ترانزین آسیا-اروپا هدف دیگری است که تحقق آن موجب درآمد می‌شود.

وی ادامه داد: ارتباطات و فناوری اطلاعات بستر بی‌نظیری برای توسعه و نشر غنی در جامعه فراهم کرده و امنیت مالی را در فضای مجازی بازتر و وسیع‌تر کرده است و ما وظیفه داریم با توانمندی‌ها ضمن ارتقا حریم خصوصی مردم را پاسداری نماییم.

**سالی 100 هزار فرصت شغلی در دو سال آینده 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص افزایش فرصت شغلی گفت: لازم است با کمک همه حمایت از بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و جایگاه اقتصاد کشور را از حیث شاخص اجتماعی و اشتغال ارتقا دهیم که در این بخش در سال جاری 30هزار فرصت شغلی داشتیم و سعی می‌شود در دو سال آینده سالی 100هزار خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه در این جشنواره حدود 752 شرکت و گروه‌های مختلف شرکت داشتند، اظهار کرد: همه پژوهشگران،‌ فضای مجازی و بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان اعضای یک پیکر بوده و باید پشتیبان هم باشیم تا هر روز شاهد توسعه و رشد کشور در حوزه ارتباطات باشیم.

در پایان مراسم از نفرات برگزیده در هفت کارگروه «فناوری، تولیدو توسعه صادرات»، «آموزش و تحقیقات»، «توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات»، « ارزیابی اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات»، « زیرساخت‌های ارتباطات»، «پست درگاه ارائه خدمات»، «اطلاع رسانی و رسانه» تقدیر شد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره ملی فناوری ارتباطات و اطلاعات با شعار «توسعه ICT زمینه ساز ارتقا حقوق شهروندی» با حضور رئیس جمهور کشور برگزار شد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: روستا ، واعظی ، اینترنت ، پرسرعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
mmd
۱۵:۳۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
واعظی در ادامه عنوان کرد: تا 6 ماه آینده کاربران اینترنت جهان افزایش و 45 درصد خانواده‌ها بر اینترنت متصل می‌شوند و تعداد مشترکین همراه اول به 7 میلیارد نفر و پهنای باند می‌رسد???????
سید احمد سید آقامیری
۱۴:۵۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
ضمن عرض سلام و خسته نباشید
کاش به منطق محروم تهران (رباط کریم نسیم شهر)رسیدگی میشد
4ماه است اینترنت پر سرعت از مخابرات درخواست کرده ایم مسولین هنوز هیچ اقدامی نکرده اند