سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ارائه پیش‌نویس برنامه ششم توسعه کشور تا شهریور ماه به مجلس

عضو کمیسیون تلفیق مجلس بر ارائه پیش‌نویس برنامه ششم توسعه کشور تا شهریور ماه به مجلس تاکید کرد.

مؤید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: باید لایحه برنامه ششم توسعه تا شهریور ماه به مجلس ارسال شود و در کمسیون تلفیق که اعضای آن سه نفر از هر کمیسیون و هفت نفر از کمیسیون برنامه و بودجه خواهند بود بررسی شود و بعد از آن برای تصویب به صحن علنی مجلس برده شود.

وی با بیان اینکه این برنامه باید بر اساس واقعیت‌های امروز جامعه تدوین شود، گفت: دولت باید در این برنامه دو اولویت، یکی بحث اشتغال با توجه به نیاز سنجی در بخش آموزش عالی و دوم عدالت اجتماعی را مد نظر قرار بدهد.

حسینی‌صدر با بیان اینکه دولت باید در جذب دانشجو با توجه به نیاز کشور به رشته‌های علمی کاربردی و صنعتی در راستای ایجاد اشتغال توجه کند، اظهار داشت: هم اکنون در کشور بیش از 6 میلیون بیکار داریم که باید برای آنها اشتغال ایجاد کنیم.

عضو کمسیون تلفیق مجلس واردات بی‌رویه را در ایجاد بیکاری مهم برشمرد و تصریح کرد: طبق اسناد گمرکی ما در کشور سالانه بیش از 10 میلیون تن واردات آهن‌آلات و فولاد داریم و علاوه بر آن واردات بی رویه آلومینیم، کاغذ و ... داریم که اگر این اقلام در داخل کشور تولید شوند در رفع بیکاری تاثیرگذار خواهند بود.

  حسینی‌صدر به تاثیرگذاری و تاثیرپذیری این برنامه با توجه به برنامه چشم‌انداز افق 1404 نیز اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌های چشم‌انداز ما در اجرای بعضی برنامه‌ها از برنامه‌های افق 1404 جلو هستیم اما در بعضی از برنامه‌ها نیز که باید به رده نخست کشورهای منطقه می‌رسیدیم هنوز عقب هستیم و بعضی از کشورهای منطقه از ما جلوتر هستند که باید در برنامه توسعه ششم به آنها نیز توجه ویژه شود/س
برچسب ها: کشور ، توسعه ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
معصومي
۱۳:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
خواستار برگشت 1 درصد بوجه عمراني ورزش براي كارمندان دولت هستيم چرا كه از زماني كه يك درصد را گرفتند ودودستي تقديم وزارت ورزش كردند ورزش در بخش وسيعي از كارمندان كاملا مختل شده دولت حاضره مثلا 50 ميليون تومان ماهيانه به فلان بازيكن بده ولي حاضر نيست همين مبلغ رو در يك ارگان دولتي خرج 400 نفر در طول سال جهت ورزش همگاني بكنه