سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزاير سفارت خود را در ليبی به علت تهديد بر ضد ديپلماتهای خود تعطيل کرد

الجزایر روز جمعه سفارت و کنسولگری خود را در طرابلس پایتخت لیبی به علت "وجود تهدید واقعی و حمله" به دیپلماتهای این کشور به صورت موقت بست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،الجزایر روز جمعه سفارت و کنسولگری خود را در طرابلس پایتخت لیبی به علت "وجود تهدید واقعی و حمله" به دیپلماتهای این کشور به صورت موقت بست. 

وزارت امور خارجه الجزایر جمعه در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود : بر اساس اطلاعات تایید شده در خصوص تهدید حقیقی و حمله بر ضد دیپلماتها و کارکنان کنسولگری ، قرار شد سفارت و کنسولگری کل خود را در لیبی به عنوان اقدامی پیش گیرانه و فوری و با هماهنگی با مقامات لیبی تعطیل کنیم.

 در این بیانیه آمده است : این اقدام موقت با توجه به شرایط امنیتی موجود اتخاذ شده است. الجزایر با مردم لیبی و مقامات این کشور ابراز همبستگی می کند و از تلاشهایی که برای ساخت کشور ، قانون و موسسات آن و برای ایجاد ثبات و امنیت در لیبی صورت می گیرد حمایت می کند.

از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 ، هیئتهای دیپلماتیک در لیبی بارها مورد هدف حملات و اقدامات ربودن کارکنان آنها قرار گرفته است. 
آوریل گذشته فواز العیطان سفیر اردن در لیبی در حمله به خودرو اش در طرابلس ربوده شد. 
وی سه شنبه گذشته در چارچوب عملیات تبادل با یک جهادی لیبیایی در اردن ، آزاد شد. 
افراد مسلح ژانویه گذشته پنج دیپلمات مصری را ربودند و دو روز بعد آزاد کردند. 

یک کارمند سفارت تونس در طرابلس نیز مارس گذشته ربوده شده بود. 
این حوادث توسط گروههای تندرویی که نفوذ آنها در لیبی رو به افزایش است صورت می گیرد. 
مقامات دولت انتقالی لیبی مارس گذشته برای اولین بار به وجود گروههای تروریستی اذعان و جنگ بر ضد آنها را اعلام کردند و از جامعه بین المللی کمک برای از بین بردن آنها را خواستار شدند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.