سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"فرهاد مهادیان"در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سینما باید فرصت محک زدن به همه بازیگران را بدهد

"فرهاد مهادیان" مطرح کرد: مهمترین مشکلی که از نظر من سینما را درگیر کرده، همکاری عده خاصی با هم و کلیشه ای شدن موضوعات و بازیگران است.

"فرهاد مهادیان" بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: در دهه گذشته و دهه های پیشین به نظر من انتخاب بازیگر با نقش و خصوصیات و ویژگی های کاراکترها تناسب بیشتری داشت، در حال حاضر عده‌ای با یک سری بازیگر تکراری و کلیشه ای همکاری همیشگی دارند و این فیلمسازان و آن بازیگران، در تلویزیون و سینما دیده می شوند، سینما باید فرصت محک خوردن همه بازیگران را بدهد. این نوع انتخابها و این سیاستها که اصل آن برپایه رابطه هاست، توازن را بهم می زند.
 
مهادیان در ادامه افزود: نمی توان روی ریشه دقیق مشکلات انگشت گذاشت، اما شهرت و پول و سرمایه و یک سری مسائل پشت پرده بر انتخاب‌ها و بازیگری‌ها و فیلمسازی‌ها تاثیر مستقیم دارد، چه بخواهیم و چه نخواهیم. البته در دهه جدید سینما این اتفاقات می افتد. یکسری پرکار، یک عده بیکار، به طور قطع مردم این ناهماهنگی‌ها و عدم تناسبها را دوست ندارند و نخواهند پسندید.
 
این بازیگر اظهار داشت: از نظر من راه حل این است که مثل سابق، منظورم دهه های گذشته است، کارگردان‌ها و دستیاران آنها با تست کردن و بررسی کردن بازیگران مختلف انتخاب‌ها را انجام دهند، نباید به عده خاصی بسنده کرد، این واسطه گریها و دلال بازی ها باید تمام شود، بازیگران، لوکیشن ها، موضوعات، دیالوگ‌ها همه کلیشه‌ای شده و مورد پس زدن مخاطب سینما به ژانرهای مختلف نیاز دارد، فقط اجتماعی دردی را دوا نمی کند.
 
مهادیان تاکید کرد: ژانر پلیسی، کودک، معمایی و .... در همه موضوعات متنوع باید اثر تولید کرد. ضمن اینکه بخاطر می آورم سعید سهیلی برای انتخاب یک بازیگر در یک نقش از 200 نفر تست گرفت تا به بازیگر مورد نظر برسد. به خود من هم یکی دو کار پیشنهاد شد که بعدا بازیگر دیگری را انتخاب کردند.
 
وقتی کارگردان مجبور است حرف و نظر تهیه کننده را به خود تحمیل کند، دیگر چه توقعی می توان داشت، وقتی کارگردان با من تماس گرفت و گفت بازیگر مورد نظرم تو بودی، ولی مجبور شدم به انتخاب دیگری تن بدهم، چه می توان گفت؟
 
وی خاطرنشان کرد: مشکل ما بازیگران، نداشتن مدیر برنامه است، اگر مدیر برنامه داشته باشیم، دیگر دست دلال و واسطه ها کوتاه می شود و لابی ها تمام می شود.
 


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.