سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فصل حساسیت را با گیاهان دارویی با آرامش بگذرانید

فصل بهار در بعضی افراد حساسیت‌هایی را به وجود می آورد که استفاده از برخی گیاهان دارویی و کاهش اثرات آنها موثر هستند.

مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌هایی که در نتیجه حساسیت فصل بهار شایع می‌شوند عبارتند از گرفتگی بینی، سوزش و خارش گلو، سرفه‌های مکرر، کهیر، سردرد و سرگیجه، گل مژه یا ورم ملتحمه، خونریزی از بینی و تا حدودی تبخال است.

این کارشناس به گیاهان دارویی که در این فصل برای درمان و برطرف شدن حساسیت‌ها و عوارض ناشی از آن استفاده می شود اشاره کرد و افزود: دم کرده گیاه اوکالیپتوس موجب ضد عفونی مجاری تنفسی می‌شود و همچنین اسهال فصلی ناشی از این فصل را برطرف می‌کند البته در مورد مصرف این گیاه و گیاهان دیگر، فرد نباید به گیاهان دارویی حساسیت داشته باشد و تحت نظر کارشناسان گیاهان دارویی استفاده کنند.

وی به گیاه آویشن اشاره کرد و اظهار داشت: این گیاه گرم و خشک است و برای درمان سرفه‌های مکرر و همچنین اسهال این فصل موثر است.

خادم الحسینی در ادامه افزود: آویشن مجاری تنفس را باز کرده و گوارش را آسان می‌کند و پودر آویشن  برای برطرف شدن خونریزی از بینی موثر است و همچنین برای درمان تبخال ناشی از این فصل می توان 50 گرم آویشن را در 1 لیتر آب دم کرده و روی موضع قرار داد تا تبخال برطرف شود.

وی گفت: دم کرده آویشن با اسطوخودوس در برطرف شدن سردردهای میگرنی این فصل نیز موثر است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.