سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور چهارم مذاکرات هسته‌ای/30

نگارش متن "توافق جامع" با مشکل روبرو شد / منابع دیپلماتیک: بیش از 13 مورد اختلافی وجود دارد

دور چهارم مذاکرات هسته‌ای در حالی در جریان است که شب گذشته ، این مذاکرات با تعویق روبرو شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، دور چهارم مذاکرات هسته‌ای در حالی در جریان است که شب گذشته ، این مذاکرات با تعویق روبرو شد.

منابع خبری می‌گویند "شب گذشته، هیئت ایرانی پیشنهاداتی را برای طرف غربی مطرح کرده و 1+5 نیز خواستار تعویق موقت مذاکرات و رایزنی با پایتخت‌های خود شده‌اند".

هیئت‌های مذاکره‌کننده 1+5، امروز و پس از نتیجه رایزنی‌های داخلی با پایتخت‌های خود بر سر میز مذاکره حاضر شده‌اند اما به نظر می‌رسد چندصدایی موجود در میان این هیئت‌ها، روند نگارش متن را با مشکلاتی مواجه کرده است.

عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این زمینه گفته است "ما خواستار یک‌صدایی و موضع واحد از سوی نمایندگان 1+5 در مذاکرات هستیم".

از سوی دیگر، برخی از منابع دیپلماتیک تاکید کرده‌اند "بیش از 13 مورد اختلافی میان هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+5 وجود دارد".

نشست دوجانبه ظریف و اشتون، که پس از تعویق موقت در شب گذشته، امروز باری دیگر از سر گرفته شد، لحظاتی پیش و پس از گذشت 3:30 ساعت به پایان رسید.

بنا بر سخنان وزیر خارجه فرانسه، مسئله سانتریفیوژها، از محوری‌ترین موضوعات این گفتگوها بوده است.

همچنین برخی از منابع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه ایران تاکید کرده‌اند "یا بر سر تمامی موارد به توافق می‌رسیم یا هیچ‌ توافقی حاصل نخواهد شد".

با توجه به پایان نشست دوجانبه ظریف و اشتون، و همچنین رایزنی‌های گسترده هیئت‌های 1+5 با پایتخت‌های خود، به نظر می‌رسد روند نگارش متن توافق جامع از امروز آغاز شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.