سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پليس ترکيه به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک آور پرتاب کرد

پلیس ترکیه روز پنجشنبه به منظور متفرق کردن تظاهرات ضد دولتی 20 هزار نفری در غرب این کشور به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک آور پرتاب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ترکیه روز پنجشنبه به منظور متفرق کردن تظاهرات ضد دولتی 20 هزار نفری در غرب این کشور به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کرد.

خبرگزاری دوغان ترکیه اعلام کرد کانی بِکو رئیس یکی از اتحادیه‌های کارگری این کشور (موسوم به دیسک) پس از حمله پلیس به بیمارستان منتقل شد.

چهار اتحادیه کارگری در ترکیه امروز برای یادبود معدنچیان کشته شده در انفجار معدن ذغال سنگ در شهر سوما کارگران را به اعتصاب سراسری فرا خواندند.

روز سه شنبه در پی آتش سوزی در یک معدن ذغال سنگ در شهر سوما ، در 100 کیلومتری شهر ازمیر (واقع در غرب ترکیه و ساحل دریای اژه) ، انفجاری در این معدن روی داد که براساس آخرین آمار 282 معدنچی در آن جان خود را از دست دادند. هنوز حدود 90 معدنچی دیگر در زیر خاک مدفون هستند.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر محافظه کار ترکیه نیز هر گونه مسئولیت دولت را در این فاجعه صنعتی رد کرد ، اما مخالفان و برخی اتحادیه ها معمولا سهل انگاری و بی تفاوتی دولت را در قبال کارگران زیر سؤال می‌برند.
ظهر امروز چند هزار نفر از مردم ترکیه به درخواست اتحادیه‌ها ، در شهرهای استانبول و آنکارا به خیابان ها ریختند و اعتراض خود را به دولت نشان دادند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، پلیس ، ترکیه ، گاز ، اشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.