سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

ثبت‌نام سه میلیون و 700 هزار نفر در طرح بیمه نظام سلامت

رئیس بیمه سلامت کشور گفت سه میلیون و 700 هزار نفر در طرح بیمه نظام سلامت ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، انوشیروان محسنی‌بندپی در بازدید از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان تنکابن در غرب مازندران با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال در این طرح، ثبت‌نام از متقاضیان آغاز شده و سه میلیون و 700 هزار نفر که بیشتر آن‌ها حاشیه‌نشین شهرها و روستایی هستند، ثبت‌نام کرده‌اند، گفت : از ابتدای خرداد صدور و تحویل دفترچه‌های آن‌ها آغاز می‌شود و اگر کسانی هم موفق به دریافت این دفترچه نشدند از طریق نمایندگان ما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی حین درمان نیز می‌توانند اقدام به درخواست و صدور دفترچه کنند.

رئیس بیمه سلامت کشور از اعطای هفت بسته حمایتی در طرح نوین نظام سلامت برای حمایت بیشتر از مراجعان درمانی به مراکز دولتی و کاهش هزینه‌های درمانی آنان خبر داد.

محسنی‌بندپی گفت: در دولت یازدهم همزمان با فعالیت بیمه سلامت، دو هدف‌گذاری مهم برای نظام سلامت کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این دو هدف‌گذاری، نخست عدالت و کاهش پرداخت‌های مردم است و دیگر اینکه هر فردی که دارای هویت ایرانی است و فاقد دفترچه بیمه است از آن بهره‌مند می‌شود.

وی درباره هدف‌گذاری دیگر دولت یعنی عدالت و کاهش پرداختی هزینه‌های سلامت از سوی مردم نیز گفت: این مسئله از جمله دغدغه‌های رهبری و ریاست جمهوری بودند.

محسنی‌بندپی افزود: امروز بیماری که در بیمارستان بستری می‌شود با اجرای این طرح به میزان قابل توجهی از هزینه‌های درمانی او کاسته می‌شود.

وی اظهار کرد: روستاییان پنج درصد و ساکنان حاشیه شهرها و شهرهای کوچک حدود 10 درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند و باقی هزینه آن‌ها را دولت از طریق نظام سلامت پرداخت می‌کند.

رئیس بیمه سلامت کشور افزود: با توجه به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌‌ها و از محل در آمدهای آن هم‌اکنون در بخش‌های ارتوپدی، قلب، چشم، مغز و اعصاب نیز در کاهش هزینه‌ها به مردم کمک شایانی شده است.

محسنی‌ بندپی افزود: ما برای حل مشکل حقوق پزشکان و در ترغیب آن‌ها برای خدمت در مناطق محروم با افزایش چشمگیر پرداخت حقوق به آن‌ها به ماندگاری این پزشکان در این مناطق کمک می‌کنیم تا محرومان و مردم روستاها متحمل هزینه‌های اضافی درمان نشوند.

وی درباره ضمانت اجرایی این طرح از نظارت بیشتر و الزام همه مراکز بهداشتی درمانی دولتی در اجرای آن خبر داد و گفت: در صورتی که در اجرای این طرح تخلفی صورت پذیرد با عوامل کوتاهی‌ها یا تخلفات برخورد قانونی می‌شود.

محسنی‌بندپی از اعطای هفت بسته حمایتی و تشویقی در اجرای طرح سلامت خبر داد و گفت: هتلینگ، رایگان شدن زایمان طبیعی، افزایش حقوق برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، کمک به کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم، حضور پزشک مقیم در بیمارستان‌ها و پرداخت هزینه‌های درمان و داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج هفت بسته مهم طرح نظام سلامت است./س


برچسب ها: بیمه ، سلامت ، ثبت نام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.