سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی:

همکاری معاونت علمی و 560 انجمن علمی فرصت بزرگی برای توسعه است

مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی گفت: همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و 560 انجمن علمی یک فرصت بزرگ برای توسعه علمی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر یارمحمد بای مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شانزدهمین کنفرانس ژئوفیزیک ایران با بیان اینکه محور تحریم های بین المللی، فناوری است، اظهار کرد: راه برون رفت از فضای فعلی جز از مسیر هم افزایی در تولید دانش و فناوری و در راستای نیازهای اساسی جامعه امکان پذیر نخواهد بود.

وی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری را به مثابه نقطه عطف تقارب و محور کانونی سیاستگذاری ها وبرنامه ریزی های همگرایانه فناوری کشور دانست و افزود: در بسترسازی و جهت دهی به توسعه فناوری کشور نقش انجمن های علمی بسیار حائز اهمیت است. بر همین اساس همکاری معاونت علمی و 560 انجمن علمی یک فرصت بزرگ برای توسعه ملی محسوب می شود. در این راستا نقش انجمن ژئوفیزیک به عنوان یک انجمن بینامتنی، دانشی و فنی حائز اهمیت بیشتری است. 

دکتر بای ادامه داد: دیدگاه غالب، توسعه کمی و کیفی ژئوفیزیک جهانی و ژئوفیزیک اکتشافی است. اگرچه نیاز کشور با توجه به موضوع انرژی های نو، زمین لرزه، خشکسالی، استحصال معادن و منابع و چالش های اکولوژیک و محیط زیست به ژئوفیزیک اکتشافی افزون تر است.

مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی با تاکید بر اینکه انجمن ژئوفیزیک کلیدی ترین انجمن در مدیریت منابع و مدیریت بحران است، ابراز کرد: دست یابی به انرژی ژئوفیزیکی و ژئوترمال و میدان های فیزیکی ازاولویت های کشور است که در قالب همین همکاری ها متبلور خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه زیرگروه های آموزشی و پژوهشی ژئوفیزیک، مشخص کردن جایگاه ژئوفیزیک در نظام علم و فناوری کشور، توجه به مدل های منطقه ای و جهانی ژئوفیزیک وتعامل با پژوهشکده زلزله شناسی، سازمان هواشناسی، سازمان مدیریت بحران ، سازمان زمین شناسی و موسسه ژئوفیزیک را با معاونت علمی وفناوری در قالب همکاری این انجمن خواستار شد و تعامل با انجمن های علمی را به عنوان یکی از راهبردهای اساسی معاونت علمی و فناوری در برنامه های آتی عنوان کرد.

شانزدهمین کنفرانس ژئوفیزیک ایران روز گذشته (23 اردیبهشت ماه) به میزبانی دانشگاه تهران و با حضور دکتر محمد نوریان قائم مقام وزیر راه ومسکن و شهرسازی، مهندس اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و صدها تن از اندیشمندان داخلی و میهمانان خارجی برگزار شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.