سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف دایناسور ۶۶ میلیون ساله + تصاویر

این موجود درنده ۹ متری با یک پوزه شاخ مانند خیلی بارز از خویشاوندان نزدیک تیراناسور رکس است که به قدرت و درندگی در میان دایناسور‌ها شهرت دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان به یک نوع دایناسور جدید با یک بینی دراز لقب «پینوکیو رکس» داده‌اند. 
 
این موجود درنده ۹ متری با یک پوزه شاخ مانند خیلی بارز از خویشاوندان نزدیک تیراناسور رکس است که به قدرت و درندگی در میان دایناسور‌ها شهرت دارد. 
 

 اسکلت آن در یک محل ساختمان سازی در چین کشف و توسط دانشمندان دانشگاه ادینبوروی بریتانیا شناسایی شد. 
 
محققان می‌گویند که پینوکیو اختلاف ظاهری زیادی با سایر تیراناسور‌ها داشته است. 

 دکتر استیو بروسات گفت: ما امروز یک گونه جدید از دایناسور‌ها را یافته‌ایم که نزدیک‌ترین پسرعموی «تی رکس» است، اما خیلی متفاوت از تی رکس می‌باشد. این موجود در آن قالبی که ما از گونه تیراناسور تصور می‌کنیم نمی‌گنجد. 



به گفتهٔ دانشمندان این دایناسور کوچک‌تر کمی سریع‌تر از پسرعموی خود است اما جمجمه‌اش خیلی متفاوت بوده و پوزه‌ای دراز دارد که چند شاخ از آن بیرون زده است. 

محققان اکنون بر این باورند که چندین تیراناسور مختلف در دوره کریتیشس در آسیا کنار هم زندگی می‌کرده‌اند. 

دکتر بروسات می‌گوید: پینوکیو هم مثل همه تیراناسور‌ها موجودی مهلک بوده است. 



به علاوه این می‌گوید: این یکی از آخرین دایناسورهایی بود که در زمین بودند، در آن چند میلیون سال پایانی پیش از آنکه سیارک عظیمی از فضا بیاید و همه دایناسور‌ها را از بین ببرد. 

بنابراین خیلی محتمل است که این‌گونه شاهد برخورد سیارک به زمین بوده. ما هم اکنون درحال کشف اطلاعات تازه زیادی در مورد دایناسورهای آسیایی هستیم. 

تیراناسورهایی داریم که نقش متفاوتی در اکوسیستم بازی می‌کنند، یعنی هم درنده‌های رده اول و هم رده دوم از میان آن‌ها هستند، بعد دایناسورهای گردن دراز را داریم، و تعداد زیادی هم دایناسور پردار. بنابراین تنوع خیلی زیادی در میان دایناسورهای آسیا پیش از برخورد سیارکی که به سلطه‌شان بر زمین پایان داد می‌بینیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: دایناسور ، تیراسور ، جمجمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.