سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ در چهاردهمین کنگره ملی اپتومتری خراسان عنوان شد :

جراحی کمرا انیلی (Kamera inaily )، یکی از روش های نوین اصلاح پیر چشمی

کارشناس ارشد اپتومتری ایران در کنگره ملی اپتومتری خراسان گفت : جراحی کمرا انیلی (Kamera inaily) به عنوان یکی از روش های نوین اصلاح پیر چشمی است و علی رغم اینکه فقط یک دهه از ظهور آن می گذرد ، هم اکنون برخی از بیمارستان های کشورمان از این روش برای درمان پیر چشمی استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مرضیه نجاران افزود : پیر چشمی با افزایش سن در فرد ایجاد می شود و در فرد پیر چشم قدرت بینایی نزدیک به تدریج کاهش می یابد.

وی گفت : پیر چشمی از عیوب انکساری است و در سن 42 تا 44 سالگی در افراد ایجاد می شود و استفاده از عینک های مناسب با توجه به سن فرد پیر چشم در بازیابی بینایی فرد موثر است .

نجاران ادامه داد : ناتوانی در مطالعه کتاب ، روزنامه ، تلفن همراه از فاصله نزدیک و احساس سردرد یا خستگی در کارهایی مثل نوشتن و خیاطی از علائم اولیه و نشانه های پیرچشمی است و عوامل مختلفی مانند عیوب انکساری ، افزایش سن ، پرداختن به مشاغلی که نیازمند دید از نزدیک هستند و بیماری های چشمی و ضربه های وارده به چشم به ابتلا زود هنگام افراد به پیر چشمی کمک می کند.

این کارشناس ارشد اپتومتری ایران ابتلا به بیماری های سیستماتیک دیابت ، بیماری های ام اس و قلبی و عروقی و استفاده از داروهای آنتی هیستامین و ضد اضطراب را از عوامل موثر در ایجاد پیر چشمی اعلام کرد.

وی گفت : این پدیده طبیعی قابل پیشگیری نیست و به ناچار باید با استفاده از عینک ، لنزهای تماسی و در صورت تمایل به عمل های جراحی خاص برای اصلاح آن اقدام کرد.

چهاردهمین کنگره ملی اپتومتری خراسان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن اپتومتری خراسان از امروز آغاز و تا 26 اردیبهشت ماه در مشهد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام//س

برچسب ها: پیر ، چشمی ، جراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.