سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نجات دختران ربوده شده؛

جی کارنی: آمريکا به نيجريه نيرو اعزام نمی‌کند

" جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا برای نجات دختران ربوده شده در نیجریه نیرو اعزام نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ سخنگوی کاخ سفید گفت:آمریکا برای نجات دختران ربوده شده در نیجریه نیرو اعزام نمی کند.

"جی کارنی" درباره دختران ربوده شده در نیجریه گفت:پیدا کردن آن‌ها نخستین گام است. پرسنل نظامی ما در سفارت و پرسنل نظامی اضافی که ما احتمال دارد در نیجریه مستقر کنیم ،ظرفیت مشاوره دارد.ما در حال حاضر به صورت فعال در حال بررسی استفاده از نیروهای آمریکایی برای مشارکت در ماموریت نجات مشترک نیستیم.من فکر می کنم اهمیت دارد بدانیم ما در این روند حرکت می کنیم و خود را جلوتر از این روند نمی بینیم.

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما درباره محل نگهداری این دختران یا این که آن‌ها همه باهم  هستند یا خیر، اطلاعاتی نداریم تا با دیگران مبادله کنیم اما همانطور که می گوییم وقت طلا است.به همین جهت ما مشتاقیم به دولت نیجریه در تلاشی که رهبری آن را در دست دارد،کمک کنیم اما مهم است یادآور شوم که به عقب برگردیم و چالش هایی را که در جستجو(جستجوی این دختران) با آن مواجه هستیم ،درک کنیم.

جی کارنی درباره اوضاع اوکراین گفت: ما دولت اوکراین را به خاطر تلاش ها برای گفتگو درباره اصلاحات قانون اساسی و اتحاد ملی از جمله با اوکراینی ها در شرق و جنوب کشور تحسین می کنیم وسازمان امنیت و همکاری اروپا کار تسهیل این گفتگوها را برعهده داشته است.ما از روسیه می خواهیم از این گفتگوها حمایت کند.اکنون متوجه شدیم دولت اوکراین تمایلی برای حضور کسانی که  دستشان به خون آلوده است در این گفتگوها ندارد بلکه می خواهد کسانی که نماینده مناطق هستندو می خواهند  درباره اصلاحات قانون اساسی و سطح خودمختاری برای مناطق مختلف گفتگوی جدی داشته باشند در این گفتگو  حاضر شوند.

سخنگوی کاخ سفید گفت:من به نمایندگی از مردم آمریکا به خانواده قربانیان  حادثه معدن در ترکیه تسلیت می گویم و آرزوی ما این است که بقیه معدنچیان نجات یابند.ترکیه دوست نزدیک و دیرینه و متحد آمریکا است. ما آماده هستیم به دولت ترکیه در صورت لزوم کمک کنیم و در این لحظه فاجعه بار در کنار یکدیگر خواهیم ماند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.