سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

فعال‌سازی توریسم‌ درمانی در آذربایجان غربی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم فعال‌سازی توریسم‌ درمانی و توسعه گردشگری سلامت در استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علیرضا رادفر بعد از ظهر امروز در بازدید از مرکز رادیوتراپی و انکولوژی پرتو ارومیه، اظهار داشت: باید برای ارتقای مولفه‌های بهداشتی و سلامت جامعه تلاش‌های گسترده‌ای صورت پذیرد.

وی ارتقای جایگاه نظام سلامت در کشور را از مهم‌ترین سیاست‌ها و اولویت‌های دولت تدبیر و امید برای امسال یاد کرد و افزود: بر این اساس باید اوضاع مراکز بهداشتی و درمانی استان‌ها نیز بیش از پیش بهبود یابد.

رادفر در بازدید از این مرکز، وجود چنین مراکز علمی پیشرفته را عاملی مهم برای فعال‌سازی توریسم درمانی و توسعه گردشگری سلامت در استان یاد کرد و افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با علوم پزشکی استان، در تلاش هستیم تا این بخش را ساماندهی کرده و موجبات رضایتمندی و رفاه حال بیماران را نیز فراهم آوریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال دولت تدبیر و امید بودجه قابل توجهی را به بخش سلامت کشور و ساماندهی آن اختصاص داده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و انجام امور اجرایی مربوطه، می‌توان سرانه سلامت را در کشور تا حد قابل توجهی ارتقا داد.

وی در ادامه به اهمیت حفظ سلامت و تندرستی افراد جامعه اشاره کرد و افزود: این امر در سایه توسعه مراکز علمی بخش سلامت در تمام مناطق کشور و به ویژه مناطق محروم است.

وی با اشاره به اختصاص درصد قابل توجهی از منابع مالی آزاد شده از انصراف یارانه‌ها به بخش سلامت، گفت: امید می‌رود امسال شاهد جهش‌های بزرگی در کشور و به تبع آن مراکز استان‌ها باشیم.

رادفر بر لزوم رشد و شکوفایی قابلیت‌های مختلف استان در زمینه‌های مختلف بهداشتی و درمانی تأکید کرد و افزود: لازم است موانع پیش روی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این بخش نیز با جدیت تمام پیگیری شود.

وی با اشاره به امکانات این مرکز، گفت: مرکز رادیوتراپی و انکولوژی پرتو در ارومیه از سال 89 با جذب امکانات مناسب به منظور درمان بیماری‌های سرطانی وارد مرحله ساخت شده است.

در ادامه مدیر مرکز رادیوتراپی و انکولوژی پرتو ارومیه نیز با اشاره به موقعیت مرزی استان، وجود چنین مراکز در استان را عاملی مهم در ارزآوری برای کشور و منطقه دانست و افزود: با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان اقدامات قابل توجهی در حوزه سلامت و درمان در استان انجام داد.

هادی رنجکش‌زاده با اشاره به اینکه این مرکز مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات مربوط به درمان بیماران سرطانی است، گفت: در برخورد با برخی موارد خاص، اطلاعات و مشخصات بیماران پس از گردآوری برای تبادل نظر به مراکز رادیوتراپی در آلمان و آمریکا فرستاده می‌شود.

وی به مشکلات موجود در زمینه دستگاه شتاب‌دهنده اشاره کرد و افزود: برای وارد کردن دستگاه دوم شتاب‌دهنده با مشکلات متعددی روبرو هستیم که رفع این مشکلات مستلزم مساعدت‌های مسئولان استانی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، توریسم ، درمانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.