سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

آغاز کوله‌بری در مرز تیله‌کو و تردد مردم اورامانات از مرز شوشمی

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه از تصویب طرح تردد مردم اورامانات از مرز شوشمی در کارگروه ویژه مرز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


شهریار حیدری گفت: کوله‌بری از فردا در مرز تیله‌کو با توجه به پی‌گیری‌های مستمری که انجام شد برای مردم سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی رسما آغاز می‌شود.

حیدری به تشکیل نشست‌های مشترک متعدد در عراق و ایران برای انجام گرفتن این موضوع اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای انجام پیله‌وری نیز دنبال می‌شود که مقدمات این موضوع باید فراهم شود.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: طرحی که برای تردد مردم اورامانات از مرز شوشمی ارائه شده بود، پس از 25 جلسه کارشناسی در وزارت کشور و استان کرمانشاه در کارگروه ویژه مرز با حضور استاندار کرمانشاه به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه ساز و کار این طرح تعریف شده است، بیان داشت: این طرح تصویب شده و در آینده مردم اورامانات در محدوده مشخصی می‌توانند از مرز شوشمی تردد داشته باشند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش بازگشایی مرز سومار را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بازگشایی مرز سومار را با جدیت دنبال می‌کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه هیئت عراقی را برای بررسی بیشتر در این زمینه دعوت کرده‌ایم، متذکر شد: نشست‌های مختلفی برای بازگشایی مرز سومار با طرف عراقی برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه این اقدامات اهمیت بسیاری دارند، خاطرنشان کرد: تلاشبرایتوسعه تجارت خارجی و افزایش صادرات نقش زیادی در تحول و رونق اقتصادی منطقه ایفا می‌کند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، مرز ، تردد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.