سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كارشناسان هشدار دادند

امكان ترکيدن حباب مسکن در "انگليس" و تکرار سناريوي بحران مالي سال 2008

با توجه به روند صعودي قيمت مسکن در انگليس؛ کارشناسان درباره ترکيدن حباب مسکن در اين کشور و تکرار سناريوي بحران مالي سال 2008 براي اين کشور هشدار مي دهند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مسکن در انگليس به دليل افزايش بيش از حد قيمت دچار حالت حبابي شده است و هر آن امکان دارد اين حباب ترکيده شود.

بسياري از نهادهاي مالي معتبر و کارشناسان مسائل مالي درباره ترکيدن حباب مسکن در اين کشور هشدار داده اند که در ميان آنها مي‌توان به بانک مرکزي انگليس و سازمان همکاري و توسعه اقتصادي اشاره کرد.

بر اساس اين گزارش قيمت مسکن در کل انگليس به طور ميانگين 11 درصد و در لندن  از سال گذشته تاکنون 18 درصد افزايش يافته است.

ميزان افزايش قيمت خانه در کلان شهر لندن حتي از ميزان افزايشي که قبل از بحران مالي سال 2008 وجود داشت نيز بيشتر است.قيمت هر متر مربع خانه در انگليس به طور ميانگين 180 هزار يورو است.

افزايش قيمت خانه در اين کشور بدون شک به افزايش رشد اقتصادي اين کشور کمک مي کند، اما عوامل و مولفه‌هايي نيز هستند که نگراني‌ها درباره حباب مسکن در اين کشور را افزايش داده است.

دولت انگليس با وام‌هاي کلان و کم بهره‌اي که به مشتريان مي‌دهد به افزايش قيمت حبابي خانه در لندن و ديگر شهرهاي بزرگ اين کشور کمک کرده است.

در همين راستا کارشناسان مسائل مالي و اقتصادي پيش‌بيني مي‌کنند که نرخ بهره بانكي در انگليس نيز افزايش يابد که در اين صورت، نرخ سود وام‌هايي که براي خريد خانه داده مي‌شود نيز افزايش خواهد يافت.

در نتيجه وقتي نرخ بهره بانکي افزايش يابد افرادي که براي خريد خانه از بانک‌ها وام دريافت کرده‌اند ممکن است نتوانند اقساط وام‌هاي دريافتي و سود آن را پرداخت کنند و اينگونه بانک‌ها اين خانه را مصادره کرده، سناريوي بحران مالي سال 2008 براي انگليس تکرار شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.