سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی :

مبارزه با مواد مخدر نیازمند بسیج همگانی و نگاه مستمر است

احمد آریانژاد با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند بسیج همگانی و نگاه مستمر است، گفت: باید در تمام عرصه‌ها و مکان‌ها به فکر تقویت و پرورش انسان‌های صالح و کارآمد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛آریانژاد با اشاره به شیوع اعتیاد در میان دانش‌آموزان، گفت:این مشکلات به عوامل متعددی بستگی دارد که اولین عامل سبک زندگی است.
وی ادامه داد: دانش آموزان ممکن است آموزش ندیده و یاد نگرفته باشند که برای سرگرمی و اوقات فراغت خود چه کاری باید انجام دهند و بالعکس در مواقع ناراحتی چگونه با آن کنار بیایند و امکان دارد آنان روش‌ها و فنون حل مسئله را ندانند.
 نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دنیای استکبار برای کشورهای جهان سوم برنامه‌ریزی کرده، گفت: آنان هدفمند کار می‌کنند و دگرگون ساختن ساختار فرهنگی کشور مد نظرشان است.
آریان نژاد افزود: مواد مخدر به گونه‌ای نیست که انتظار داشته باشیم مرزها بسته شود، زیرا بسیاری از این مواد مخدر مصنوعی‌اند و داخل شهرها و خانه‌ها ساخته می‌شوند.
 آریایی‌نژاد تاکید کرد: یکی از بخش‌های مربوط به مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است و مربوط به حوزه بهداشت و درمان می‌شود یا در مواردی به مسائل اجتماعی و روحی برمی‌گردد، بنابراین حوزه بهداشت و درمان در حل این معضل باید با نهادهای دیگر همسان و هماهنگ باشد.
 این نماینده مجلس با بیان این که ،کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و فراکسیون ورزش و جوانان در این راستا وظایفی دارند، گفت: هر اداره‌ای که در تعلیم و تربیت موثر است از جمله، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و صدا و سیما نیز نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
 وی اضافه کرد: مانور اصلی به سمت درمان مواد مخدر است و مسائل دیگر مغفول می‌ماند، بنابراین باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شوری اسلامی  با بیان این که قاچاق سیگار رو به افزایش است، گفت: عده‌ای از این امر سود می‌برند، بنابراین باید تقاضا را کم کنیم تا  جوانان و نوجوانان به این مسئله روی نیاورند، متاسفانه خانم‌ها نیز به این مسئله روی آورده‌اند.
آریایی‌نژاد، افزود: افزایش رو به رشد استفاده از مواد مخدر، نشان از ناتوانی ما در پرداختن و وادار کردن افراد به امور غیرمنکر دارد.
وی با بیان این که در مدت یک سال در استان حوزه انتخابیه خود در راستای مبارزه با مواد مخدر پایلوتی را ارائه کرده، گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند بسیج همگانی و نگاه مستمر است، بنابراین باید در تمام عرصه‌ها و مکان‌ها به فکر تقویت و پرورش انسان‌های صالح و کارآمد بود./ب
برچسب ها: مواد ، مخدر ، دانش آموزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.