سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

تردد بیش از 2 میلیون زائر از مرز مهران در سال گذشته

مدیر پایانه مرزی مهران گفت: بازارچه و پایانه مرزی مهران در جنوب غربی ایلام با داشتن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری واردات و صادرات کالا و همچنین تردد گردشگر مذهبی یکی از ظرفیت های مهم اقتصاد ملی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمود ساریان با بیان این مطلب افزود: مرز مهران با بهره گیری از بزرگ ترین پایانه مسافری مرزی کشور و برخورداری از زیرساخت های لازم مهم ترین مکان کشور برای تردد مسافر و گردشگر مذهبی به شهرهای مقدس عراق و نیز ترانزیت، صادرات و واردات کالاست.

مدیر پایانه مرزی مهران با بیان اینکه  در سال گذشته بیش از دو میلیون و 200 هزار زائر ایرانی و عراقی و خارجی از مرز مهران تردد کردند گفت: این میزان تردد در مقایسه با سال پیش از آن 35 درصد افزایش داشته است.

ساریان افزود:  با بررسی این آمار و توجه زائران به این مرز، می توان دریافت که پایانه مرزی مهران فرصتی بزرگ برای اشتغال، کارآفرینی و رونق اقتصادی استان ایلام است که باید با بهره گیری از ظرفیت های تجاری، گردشگری مذهبی و صادرات کالا و خدمات از وجود این مرز مشترک بیشترین استفاده را برد.

وی ادامه داد: پایانه مرزی مهران دارای 18 منطقه ورود و خروج است که ظرفیت جابه جایی و پذیرش روزانه 20 هزار مسافر و زائر را داراست.

مدیر پایانه مرزی مهران یادآور شد: این مکان که در زمینی به گستره 42 هکتار ساخته شده و دارای توقفگاه اتوبوس و خودروهای سواری، تجهیزات رایانه ای، سامانه های سرمایشی و گرمایشی و فضای سبز است در روزها و مناسبت های مختلف سال از زائران به خوبی پذیرایی کرده است.

وی گفت: دولت تدبیر و امید به ویژه دکتر روحانی در سفر گذشته به ایلام نشان داد که توجهی ویژه به رفع مشکلات مختلف استان دارد که یکی از بهترین گزینه ها برای این کار معرفی مهران به عنوان منطقه آزاد اقتصادی، تجاری و صنعتی است.

مدیر پایانه مرزی مهران تاکید کرد: این اقدام دولت به طور قطع در شکوفایی بیشتر ظرفیت های توسعه ای شهرستان مهران و کمک به اقتصاد استان و رفاه مردم این منطقه نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

پایانه مرزی مهران در 100 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام قرار دارد.
روزانه به طور میانگین پنج هزار مسافر و گردشگر مذهبی به شهرهای مقدس دو کشور تردد می کنند که از این حیث پر رفت و آمدترین پایانه مرزی کشور به شمار می رود.

همچنین روزانه محموله های 700 کامیون برای صادرات به عراق وارد پایانه تجاری مرز مهران می شود.
ارزش اقتصادی مجموع صادرات سالانه کالا از این پایانه به یک میلیارد دلار می رسد./س
 
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.