سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی:

توانمندسازی مردم سبب تحقق واقعی "سیاستهای نظام سلامت" است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور سیاستهای کلان مقام معظم رهبری را یکی از اسناد مترقی فرا دستی در کشور عنوان کرد و گفت: تحقق واقعی منویات مقام رهبری در نظام سلامت در گرو توانمندسازی مردم و آحاد شهروندی است.

دکتر زالی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه محور شالوده نظام سلامت براساس مساله محوری است، اظهار داشت: پاسخ بسیاری از مسائل مطرح در این صنعت در کنار آنها توضیح داده شده است بطور مثال وقتی بحث سلامت همه جانبه مطرح می‌شود در کنارش به توسعه هم‌گرایی بین بخشی و پیوستهای سلامت برای طرح‌های توسعه کلان کشور پرداخته می‌شود. 

وی افزود: بحث پرداخت از جیب مردم یکی از مسائل مهم و مطرح در این صنعت است که برای کاهش آن باید سهم بهداشت و درمان از درآمد ناخالص ملی افزایش پیدا کند. 

به گفته وی سهم بهداشت و درمان از درآمد ناخالص ملی باید از میانگین منطقه آسیایی جنوب غرب بالا‌تر باشد که این امر به عنوان یک راه حل در نظام سلامت برای کاهش پرداخت از جیب بیماران مطرح است. 

رئیس سازمان نظام پزشکی به مشارکت و توانمندسازی مردم، فرد، خانواده و جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از ابعاد مهم در تحقیق سیاستهای کلان رهبری برای نظام سلامت افزایش سطح سواد مردم و آشنایی آنان با مخاطرات سلامتشان است. 

وی همچنین به نهادینه شدن فضای خود مراقبتی به عنوان شالوده پرهیز از مخاطرات فردی و اجتماعی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اصلاح سبک زندگی با فرهنگسازی توسط خود مردم و نهادینه کردن آن در زندگی روزمره میسر می‌شود. 

به گفته زالی نمی‌توان تغییرات در سبک زندگی و فضای خود مراقبتی را با دستورالعمل و بخشنامه در مردم ایجاد کرد بلکه این امر نیازمند اصلاح فرهنگ عمومی است. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.