سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس عرب:

تلاش آلمان برای حل بحران اوکراين به نتيجه نمی رسد

روزنامه نگار عرب گفت: تلاش های آلمان برای حل تنش در روابط روسیه و غرب به نتیجه نمی رسد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران بهنقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، روزنامه نگار عرب گفت: تلاش های آلمان برای حل تنش در روابط روسیه و غرب به نتیجه نمی رسد.

رامی الخلیفه العلی در گفتگو با این شبکه تلویزیونی درباره تلاش های وزیر خارجه آلمان برای حل بحران اوکراین گفت: کشورهای اروپایی در تعامل با روسیه در زمینه بحران اوکراین دو دسته هستند. فرانسه و انگلیس مواضع تندی دارند ولی آلمان موضع مسالمت آمیزی دارد و به سود برلین است که تنش در روابط اروپا و مسکو به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

آلمان به شدت مخالف تعامل نظامی و تحمیل تحریم های جدی و تاثیرگذار بر اقتصاد روسیه است چرا که دو سوم گاز خود را از روسیه وارد می کند و تمایل جدی دارد که بحران در اوکراین حل و فصل شود.

 به دلیل پیچیده شدن بحران در اوکراین، بسیار دشوار است که تلاش های آلمان به نتیجه برسد و به نظر می رسد حل این بحران به درک بیشتر روسیه از نگرانی های غرب و اوکراین نیازمند است ولی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکنون تمایلی برای پاسخ مثبت دادن به خواسته های غرب ندارد و به این دلیل فرانسوآ اولاند رئیس جمهور فرانسه خواهان برگزاری نشستی در این زمینه شده است و هدف این نشست نیز یکپارچه کردن مواضع غرب در تعامل با بحران اوکراین و افزایش فشار بر روسیه است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.