سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی گروگان آلمانی در یمن

منابع آگاه قبایل یمن روز سه شنبه از آزادی یک گروگان آلمانی از سوی اعضای قبایل این کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری رویترز، منابع آگاه قبایل یمن روز سه شنبه از آزادی یک گروگان آلمانی از سوی اعضای قبایل این کشور خبر دادند.

این مرد آلمانی پیشتر در ماه فوریه توسط اعضای قبایل یمن به گروگان گرفته شده بود. هدف از این گروگانگیری، وارد آوردن فشار به مقامات دولت یمن به منظور آزادی بستگان زندانی گروگانگیرها عنوان شده بود.

 یک منبع آگاه قبایل یمن در این باره گفت: فرماندار الجوف (نزدیک استان معاریب) میانجی گری آزادی این گروگان را به عهده داشت. وی به گروگانگیر ها وعده داد بستگان زندانی آنها آزاد خواهند شد. تاکنون وزارت امور خارجه آلمان در خصوص خبر آزادی این گروگان آلمانی واکنشی نشان نداده است.

گروگانگیرها پیشتر در زمان وقوع گروگانگیری، طی تماس تلفنی به مطبوعات و خبرنگاران اعلام کردند این تبعه آلمانی که در صنعا ربوده شده بود، به شهر "معاریب" که از مراکز قدرت قبایل یمن در مرکز این کشور شمرده می شود منتقل شده است.

به گروگان گرفتن اتباع خارجی در یمن اقدامی معمول شمرده می شود. دولت یمن به سختی در تلاش است تا مشکلات امنیتی گوناگونی را که پیش روی دارد از بین ببرد. از جمله این مشکلات می توان به شورش جنگجویان وابسته به القاعده، جنبش جدایی طلبان در جنوب، ناآرامی ها در شمال و همچنین درگیری های موردی با اعضای قبایل مسلح این کشور اشاره کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.