سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرخش یکروزه با تاکسی شکلاتی در تهران؛

ازدواج در تاکسی شکلاتی

یکی از تاکسیرانان خوش اخلاق از اتفاقات تاکسی گردشگری خود در مناطق 22 گانه تهران می‌گوید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ مجتبی میرخوند چگینی، راننده تاکسی شکلاتی گفت: من 13 سال دارای سابقه رانندگی تاکسی شکلاتی هستم و از 6 صبح تا 9 شب مشغول به کار در تمام مناطق 22گانه تهران هستم از اواخر سال 78 شروع به کار در تاکسیرانی کردم.
 
وی درخصوص هدف و انگیزه خود در مورد خلاقیتی که در تاکسی شکلاتی انجام داده، افزود: لبخند من، لبخند تو و لبخند تو لبخند خداست و هدفی بالاتر از این که دل خلق خدا را شاد و کامش را به یک شکلات شیرین کنم، ندارم. زیباترین هدف من حال و هوای اشرف مخلوقات را شاد کردن است محبت به دیگران حتی با یک شکلات زندگی‌ام را شیرین‌تر خواهد کرد. 

وی درخصوص خلاقیت خود بیان داشت: هنگامی که من با ماشین شخصی خود شروع به مسافرکشی کردم با چند تاکسیران بر سرمسافر دعوایم شد از آن زمان به بعد  تصمیم به تغییر رویه در کار خود گرفتم به این ترتیب که در تاکسی خود، و به روی شیشه‌ها نوشتم، با لبخند وارد شوید و با یک بسته شکلات از مردم پذیرایی کردم و سپس هنگام خارج شدن روی درها نوشتم، لطفا با لبخند خارج شوید. 

مجتبی میرخوند چگینی راننده تاکسی شکلاتی در ادامه اظهار داشت: طبع بالای شعری من باعث شد که به زبان لری که زبانم مادریم است برای مسافرین شعر بخوانم .

وی تأکید داشت: روزی با خرید یک دفتر 400 برگی تصمیم به نظرسنجی از مسافرین گرفتم. مردم با نظرسنجی‌هایشان از من استقبال کردند و کم کم من در تاکسی شکلاتی یخچال و چای برای پذیرایی از مسافرین قرار دادم.

وی بیان داشت: بنده به مسافرین خود بین ساعت 6 الی 10 صبح صبحانه می‌دهم و مسافر صندلی جلویی با دست‌کش برای بقیه لقمه درست می‌کند بقیه ساعات روز را با آبمیوه، شیرخرما، شیر قهوه و غیره از مسافرین به صورت رایگان پذیرایی خواهم کرد نهار و شام هم از مسافرین تاکسی شکلاتی پذیرایی خواهم کرد. 

وی درخصوص بازتاب این خلاقیت خود گفت: هم اکنون 19 هزار و 500 نفر مدرک دارم که خاطره‌نویسی و دعای خیر و نظرسنجی برایم یادگاری گذاشته‌اند. 

وی اظهار داشت: اگر شخصی دچار روزمرگی یا تنش شده باشد با شعرهایی و جمله‌هایی که در تاکسی خود نداشته‌ام مسافرین را به آرامش دعوت می‌کنم و برای جوان‌های مجرد همسر پیدا می‌کنم که با رضایت کامل خود و خوشبختی کامل به نتیجه برسند، تاکنون 2 ازدواج خرسند را به نتیجه رسانده‌ام. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: دارای 3 فرزند دختر به نام‌های غزاله راد، الهه ناز و پریناز و یک فرزند پسر به نام علی اصغر هستم و در پایان معتقدم دشمن ما نفس شیطانی ماست. 

انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
من چندوقت پیش فیلمشو توتلویزیون دیدم واقعا توهمون چند دقیقه که نگاه میکردم خیلی روحیه گرفتم واقعا خدا خیرش بده کاشکی همه راننده ها مثل این مرد بودن
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
من دیشب سوار تاکسی ایشون شدم .همش اداست.هی پول پول میکرد و میگف مسافرم کمک مالی میکنن و....
مجتبی رفاهی
۲۰:۵۸ ۰۱ تير ۱۳۹۴
من کارمند وزارت راه وترابری هستم ،قبلا چندین بار تعربف تاکسی شکلاتی رو شنیده بودم تا اینکه چند وقت پیش سوارش شدم،واقعا هر چی میگفتن ،همش راست بود ،خیلی با حاله
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
من دیروز سوار تاکسی ایشون شدم باعث شد روز خوبی رو با کلی انرژی مثبت داشته باشم . خدا بهشون برکت بده
نازنين
۱۵:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
من يکي ازعروس خانمهايي هستم که توهمين تاکسي,راننده شکلاتي همسرموفقي برايم پيداکردوالان هم ي پسربچه دارم وميخاهم درآينده پسرم راه ايشان رابراي خلق خداادامه دهد
شيما
۱۸:۴۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
من ديشب سوار تاكسيشون شدم احساس كردم يكي هست كه بشه بهش اعتماد كرد اميدوارم بتونم در مواقعي كه جايي گيركردم بهشون برخوردكنم
غزال
۰۸:۱۱ ۱۱ تير ۱۳۹۳
من امروز از نوبنیاد سوار تاکسی ایشون شدم خیلی انسان خاصی هستن خدا خیرشون بده
مونا
۱۹:۰۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگه اینطوره همه ساعتهامون رو طوری تنظیم کنیم که موقع صبحونه و شام سواراین تاکسی بشیم.آخه خیلی باحاله.
زهرا
۱۷:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
من یه بار سوار شدم
راست میگه مرد خوبیه
حمید
۱۵:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خداخیرش بده
حسین
۱۳:۵۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
افرین وخداقوت به این عزیز زحمتکش وهمه کسانی که به مردم شریفمان خدمت می کنند.خداوند خیر دنیا وآخرت عطایتان کند.
احمد
۱۲:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
شماره پلاکش چنده
ابی
۱۱:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
ندا خانم اول تیتر نوشته تاکسی گردشی اونوقت میپرسی تو کدوم خط کار میکنه
امیرمسعود حقیقی پناه
۱۱:۱۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
ضمن عرض سلام و ادب به کلیه رانندگان زحمتکش تاکسی امید وارم همه آنها از مشتری مداری ایشان الگوبرداری کنند .
hamid
۱۰:۵۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
ازادی-ونک
ندا
۱۰:۴۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
ببخشید ایشون تو کدوم خط کار می‌کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
hamid
۱۰:۰۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی منم بطور اتفاقی 2 سال پیش سوار تاکسی شکلاتی شدم احساس خیلی خوبی اقا مجتبی برا مسافراش بوجود اورد-ارزوی روحیه و احساس شکلاتی برا همه دارم...
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
نمیره شیرمرد لر
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
شما يا خيلي پول داري يا دلت خوشه
هادی
۱۸:۵۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
مهم اینه دل خوش خداست