سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر ارم سبز اعلام کرد

طبق اعلام شورای شهر و سازمان استاندارد مجموعه ارم سبز مقصر حادثه نیست

ایرج جهانگیر، مدیر مجموعه تفریحی ارم سبز گفت: خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده ارم سبز مقصر شناخته نشده است و مقصر اصلی توسط سازمان‌های مربوطه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ایرج جهانگیر، مدیر مجموعه تفریحی ارم سبز  در نشست خبری امروز خود به تشریح حادثه سقوط 3 دختر جوان از یکی از وسایل بازی شهربازی ارم پرداخت. 


وی درخصوص شرایط فعلی حادثه دیدگان گفت: سلامتی این سه دختر برای من از همه چیز مهمتر است و در حال حاضر به تنها چیزی که فکر می‌کنم بهبود حال آنان است. 


وی ادامه داد: به انتخاب خود والدین دو تن از مصدومین در بیمارستان نوری افشاری و دیگری در بیمارستان آسیا تحت نظر مجرب‌ترین پزشک‌ها هستند و کلیه هزینه‌ها نیز توسط مجموعه ارم سبز پرداخت می‌شود. 


وی با اشاره به پیگیری‌های سازمان‌های مربوطه در خصوص این حادثه گفت: دوشنبه جلسه‌ای سه ساعته در دفتر مرکزی استاندارد ملی با حضور مدیر کل استاندارد استان تهران برگزار شد که طی آن موضوع مورد بررسی قرار گرفت که توسط سازمان استاندارد مقصر اصلی شناخته شده و طی روزهای آینده اعلام می‌شود. 


وی با بیان اینکه خوشبختانه پارک ارم مقصر شناخته نشده است، گفت: خوشبختانه مقصر اصلی پارک ارم نیز و بازرسان در حال تحقیق هستند که با اتمام مراحل بررسی  مقصر اعلام می‌شود. 


وی درخصوص اظهار نظر اعضای شورای شهر هم گفت: جلسه‌ای هم با حضور خانم معصومه آباد رئیس کمیسیون ایمنی شهر تهران داشتیم و طی جلسه 3 ساعته کلیه مستندات را ارائه دادیم و طی تماسی که با ایشان داشتم اعلام کردند که در بررسی‌های شورای شهر هم خوشبختانه پارک ارم مقصر شناخته نشده است و در حال حاضر هم آماده هستیم تا مستندات خود را به هر نهاد و ارگانی که درخواست کند ارائه دهیم.


وی ادامه داد: مقصر اصلی را من نمی‌توانم عنوان کنم و باید ارگان‌هایی که در این مورد تحقیق می‌کنند مقصر و علت حادثه را اعلام کنند. 


ایرج جهانگیر با انتقاد از اظهار نظر بعضی از سایت‌ها گفت: اینکه عنوان کرده‌اند کلیه دستگاه‌های ارم فرسوده و قدیمی است کذب محض است و این وسیله‌ای که دچار حادثه شده یکی از وسایلی است که تقریبا چند ماه است که راه اندازی شده این درحالی است که 60 تا 70 درصد وسایل بازی بزرگ ما طی دو سه سال اخیر نصب و راه اندازی شده است. 


وی ادامه داد: این در حالی است که نصب دستگاه جدید یک پروسه‌ای دارد و باید ابتدا استاندارد بودن آن توسط اداره استاندارد تأیید شود و همچنین در حین ساخت تا نصب و راه اندازی چندین نوبت توسط بازرسان چک می‌شوند و با تأیید برگه ایمنی آن توسط سازمان استاندارد وشرکت بازرسی از وسیله مورد نظر بهره‌برداری می‌شود. 


وی همچنین ادامه داد: کلیه کارمندانی که در حوزه معاونت فنی فعالیت‌ می‌کنند متخصص بوده و دارای تجربه کافی می‌باشند و اینکه می‌گویند کارمندان ما متخصص نیستند درست نیست و من اجازه نمی‌دهم یک اتفاق کل مجموعه ارم را زیر سوال ببرد. 


مدیر مجموعه ارم سبز اذعان داشت: مجموعه ارم سبز با 40 سال سابقه کار در فضایی 80 هکتاری سالانه میزبان 5میلیون نفر بازدید کننده است این مجموعه با این شرایط با توجه به شهربازی‌های سایر شهرها حوادث کمتری را تجربه کرده است. 


وی با اشاره به اینکه کل مجموعه ارم سبز تحت پوشش بیمه است، گفت: هر کسی از درب شرکت وارد شود حتی اگر از دیوار نیز بپرد و به هر دلیلی آسیب ببیند تحت پوشش بیمه است. 


وی با بیان این مطلب که از مردم عذرخواهی می‌کنم، گفت: مجموعه ارم سبز با اعلام یک بیانیه از تمام ملت ایران عذرخواهی می‌کند و بنده به عنوان یک مسئول پاسخگو از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم تا زمانی که در این مجموعه هستم این اتفاق دیگر رخ ندهد. 


جهانگیر با اشاره به اینکه از نظر فنی ارم سبز مقصر نیست، ادامه داد: دستگاه کرزیموز که نوعی از ترن هوایی است از دو قسمت تشکیل شده قسمت اول چرخی است که روی ریل است و قسمت دوم ارابه است جایی که مردم روی آن می‌نشینند و به وسیله یک شفت مرکزی به هم وصل شده است و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، شفت مثل کالباس برش خورده است این درحالی است که سرنشینان با توجه به اینکه کمربندشان باز نشده سقوط کرده‌اند و اگر کمربند پاره می‌شد، مجموعه ما باید پاسخگو می‌بود اما حالا شرکت پنتا و سازنده و سازمان استاندارد باید پاسخگو باشند. 


وی ادامه داد: دستگاه مورد نظر اصالتا بلژیکی بوده اما متریال اصلی آن در ایران انجام شده. 


وی خاطر نشان کرد: شرکت کنترل کیفیت ایران موظف شده تا از فردا کلیه دستگاه‌های ارم را به طور دقیق چک کند این درحالی است که مجموعه باز است و تعطیل نخواهد بود. 


هم‌چنین در ادامه این نشست دو تن از خانواده‌های مصدومین در جلسه حضور یافته‌اند. 


در ادامه قربانی، پدر یکی از مصدومین با تشکر از پیگیری مجموعه ارم گفت: این اتفاق افتاد اما باید جلوی تکرار آن را بگیریم و این حادثه باید سکویی باشد برای یک تحول نظارتی. 


وی ادامه داد: این دستگاه‌ها را باید سه برابر استاندارد اروپا تست و کنترل شود و دوباره راه بیفتد. 


هم‌چنین یوسفی،نژاد، پدر یکی دیگر از حادثه دیدگان با تشکر از خبرنگاران برای انعکاس این خبر گفت: خوشحالم که طی این چند روز صدای ما به گوش مسئولان رسید.

وی با انتقاد از سیستم امدادرسانی گفت: سیستم امدادرسانی در بیمارستان به علت کمبود نیرو  به خوبی انجام نمی‌شود و اگر خودم در بیمارستان حضور نداشتم، مطمئنا دخترم در ساعات اولیه جان می‌داد. 


وی با تشکر از پزشکان اورژانس بیمارستان خاطر نشان کرد: اما خوشبختانه کادر درمانی خیلی خوب به بچه‌ها رسیدگی کردند هم‌چنین مسئولین ارم سبز از ساعات اولیه کمال همکاری را با ما داشتند. 


وی با اشاره به اینکه این مجموعه جوایز زیادی را گرفته است، گفت: گروهی که قبل از بچه‌های ما سوار این ترن شده بودند زمان پیاده شدن عنوان کردند دستگاه خارج از استاندارد کمی تکان می‌خورد و باید ناظر فنی در آن زمان این وسیله را چک می‌کرده پس چگونه این مجموعه توانسته جایزه ایمنی را دریافت کند؟ اصلا ملاک استاندارد در کشور ما چیست؟ 


شایان ذکر است، خانواده‌های آسیب دیدگان در خصوص شکایتشان عنوان کردند «شکایت کردن حق ماست و باید روال قانونی آن طی شود اما ما با تعطیلی کامل مجموعه مخالف هستیم چرا که باید نظارت بیشتر شود.»


انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجموعه ، استاندارد ، مقصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.