سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در منطقه 20؛

بزرگراه حرم تا حرم به نام شهید رسولی مزین شد

قائم مقام شهردار منطقه 20 از نام گذاری بزرگراه حرم تا حرم (حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تا حرم مطهر امام خمینی(ره)) به نام شهید امیر سرلشگر علی محمد رسولی خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اصغر عطائی، قائم مقام شهردار منطقه 20  گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و رویکرد مدیریت شهری مبنی بر اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگراه 3 کیلومتری حرم تا حرم به نام این شهید بزرگوار شد.

عطائی افزود: این بزرگراه در امتداد بزرگراه امام علی(ع) در منطقه 20 و با هدف سهولت دسترسی شهروندان تهرانی به حرم مطهر امام راحل(ره) ساخته شده و یک سال از بهره برداری آن می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه نام شهدا و رشادت های آنها برای همیشه در تاریخ باقی و جاودانه خواهد ماند اظهارداشت: نامگذاری معابر، خیابان ها و اماکن به نام شهدا از اولویت های شورای نامگذاری این منطقه است که بر اساس درخواست خانواده شهدا انجام می‌شود.

سرلشگر علی محمد رسولی از فرماندهان دلاور و غیور ارتش بوده که در آخرین روزهای جنگ در تاریخ 31 تیر سال 67 به فیض شهادت رسیده است.

گفتنی است، محمد بداقی نویسنده دفاع مقدس در کتابی با عنوان نبرد فراموش شده در جریان عملیات مرصاد به نقش آفرینی شهید سرلشگر علی محمد رسولی پرداخته است و بیان کرده که سرهنگ دوم علی محمد رسولی در مرخصی به سر می‌برد که خبر یک درگیری در هنگام اجرای عملیات مرصاد را دریافت کرد. وی به همراه گروهی که در اختیار داشت با اجرای اقداماتی برای نیروهای دشمن وانمود کردند که با چند لشگر مجهز در حال نبردند. وی و بسیاری از افراد گروهش در جریان این اقدام به اسارت دشمن در آمدند و سرهنگ رسولی در حالی که در گردان 119 لشگر 81 کرمانشاه خدمت می‌کرد در زمان اسارت به شهادت رسید.

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.