سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

افزایش تعداد حافظان نهج البلاغه کاشانی

مدير عامل موسسه فرهنگي قرآن و عترت اميرالمومنين(ع) كاشان از افزایش حفاظ کاشانی نهج البلاغه از 30 به 37 نفر در آستانه 13 رجب سالروز تولد امیرالمومنین(ع) خبر داد.

حجت السلام مجتبي حسن زاده، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت:این هفت نفر نخستین ورودي مدرسه شبانه روزي حفظ يكساله نهج البلاغه كشور در موسسه اميرالمومنين(ع) کاشان هستند.

وی با تاکید بر اینکه كاشان براي نخستين بار درجهان تشيع 37 حافظ نه البلاغه را تربیت کرده است افزود:فهيمه معمارزاده از دامغان، ام فروه جعفري از خميني شهر، سلمي غفوري از اصفهان، مژده حيدرپور و زهرا محمودآبادي از سيرجان، زهرا کريمي از شهر مقدس قم و فاطمه قرباني از راوند کاشان هفت نفر بانويي هستند که با حضور در اين مدرسه از اول تيرماه 92 طي مدت 7 -11 ماه حافظ کل نهج البلاغه شدند.

به گفته وی، چهار نفر از این حافظان حفظ نهج البلاغه را در مدت زمان کمتري به پايان رساندند و پس از تثبيت حفظ نهج البلاغه، حفظ کتاب صحيفه سجاديه را نيز آغاز کردند.

مدير عامل موسسه فرهنگي قرآن و عترت اميرالمومنين (ع) كاشان تصریح کرد: 30 نفر از 37 حافظ كل نهج البلاغه دركاشان خواهران و هفت نفر آنها برادران هستند.

حجت السلام حسن زاده، ايجاد تنوع در برنامه ها را از الزامات نخستین مدرسه شبانه روزي حفظ يكساله نهج البلاغه كشور در موسسه اميرالمومنين(ع) کاشان تاکید کرد و گفت:تدریس ترجمه، تفسير اخلاق، امام شناسي و فصاحت علاوه بر برنامه روزانه حفظ و مباحثه از دیگر کلاس های هفتگی مدرسه شبانه روزي حفظ يكساله نهج البلاغه كشور در این موسسه است.

وی افزود: اجرای برنامه های فرهنگي،برپایی اردوهای تفريحي و زیارتی،برگزاری مراسم ادعيه، مناجات و مجالس جشن میلاد و سوگواری ایام شهادت ائمه اطهارعليهم السلام از دیگر برنامه های جنبی این مدرسه است.

به گفته وی، موسسه فرهنگي قرآن و عترت اميرالمومنين (ع) كاشان در راستای تحقق کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبني بر نیاز افراد جامعه به تعالیم ارزشمند كتاب شریف نهج البلاغه و استقبال و علاقه گسترده حافظان قرآن و آشنايي آنها به معارف اهل بيت(ع) به ويژه حضرت علي(ع) اولين مدرسه شبانه روزي حفظ يک ساله نهج البلاغه کشور را درسال 92 در کاشان راه اندازی کرد.

مدير عامل موسسه فرهنگي قرآن و عترت اميرالمومنين(ع) كاشان تربیت تمامی علاقه مندان علاوه بر کاشان از ساير نقاط کشور در مدرسه شبانه روزي حفظ يکساله نهج البلاغه این موسسه را خاطرنشان کرد و گفت: علاقه مندان آشنايي به معارف قرآن واهل بيت عليهم السلام از سراسر کشور مي توانند تا 20خردادماه سال جاري، برای ثبت نام خواهران نيز جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 4464445 با پيش شماره0361 و09335599983 و برادران با شماره تلفن 4472801 با پيش شماره0361 و 09139999823 تماس بگیرند

انتهای پیام./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.