سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 20 سیرک بزرگ و کوچک در سطح کشور/ توقف سیرک‌ها قطعیت ندارد / مجوزی برای نمایش‌های خیابانی صادر نکردیم

رییس اداره هماهنگی و ساماندهی امورمناطق محیط زیست گفت: سیرک‌ها اگر استانداردهای لازم را رعایت نکنند تعطیل می‌شوند.

داداشی، رییس اداره هماهنگی و ساماندهی امور مناطق محیط زیست در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درخصوص برخورد با سیرک قشم ،گفت: سیرک قشم ازسازمان محیط زیست مجوز برگزاری نمایش نداشته است و ما پیرو گزارشی که از استان مربوطه دریافت کردیم، دستور دادیم تا تاییدیه لازم را بگیرند اما مدت زمانی که در قشم اجرا داشتند نسبت به این کار اقدام نکردند.

وی ادامه داد: همچنین ما از مسئول سیرک تعهدنامه محضری گرفتیم مبنی براینکه در صورت تخلف به طور قطع سلب امتیاز خواهد شد، همچنین پیرو عکسی که از سیرک مربوطه منتشر شد که نمایش آن در استان البرز را هم متوقف کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در صورتی که روابط لازم برای نگه‌داری حیوانات را نداشته باشد، متوقف شده و حیوانات هم به باغ وحش و یا هر مرکزی که محیط زیست موافقت کند منتقل می‌کنیم.

این مقام مسئول درخصوص توقف فعالیت سیرک ها گفت: در حال حاضر نمی‌توان گفت که به طور قطع سیرک‌ها متوقف می‌شود یا خیر چرا که نیازمند پیگیری بیشتر است همانطور که امسال دیگر به نمایش‌های خیابانی مجوز ندادیم، ودر صورتی که سیرکی استانداردهای لازم را رعایت نکند با او برخورد کرده و متوقف خواهد شد، اما هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم.

رییس اداره ساماندهی و هماهنگی امورمناطق در خصوص اظهار نظر در مورد فعالیت سیرک‌ها تصریح کرد: بحث علما به این صورت است که شما یک سوال می‌کنید که در سیرک‌ها حیوان آزاری می‌شود وایشان پاسخ نمی دهند که حیوان آزاری در سیرک‌ حرام است واین رایی که می‌دهند منوط به سوال شخصی است اما این موضوع باید بررسی شود تا به یک نظر قطعی برسیم.

داداشی درخصوص توقف باغ وحش بابلسر گفت: در حال حاضر باغ وحش بابلسر مجوز لازم را ندارد و طبق دستور دادستان حیوانات آن در اختیار محیط زیست قرار می‌گیرد تا به پردیسان منتقل شود.

وی با اشاره به انتقال یک قلاده خرس با مجوز محیط زیست از گیلان افزود: صاحب باغ به طور غیرقانونی کی قلاده خرس را از گیلان به باغ وحش انتقال داده بود و در این بین تنها مکاتبه‌ای از سوی محیط زیست گیلان با سازمان انجام شده بود که سازمان هم پاسخی نداد بود و صاحب باغ تنها به استناد این مکاتبه اقدام به این کار کرده بود و مجوزی از سازمان محیط زیست نداشته است.

* فقط 30 باغ وحش و باغ پرندگان مجوز دارند

رییس اداره ساماندهی وهماهنگی امور مناطق محیط زیست با اشاره به فعالیت 70 مورد باغات وحش، باغ پارک ومراکز مجاز نگهداری در سطح کشور گفت: از این تعداد 37 مورد مربوط به باغات وحش وباغ پرندگان است که 30 واحد مجوز دارند ومابقی هم در حال پیگیری هستند.

داداشی ادامه داد: واحدهایی که مجوز ندارند باید تعیین تکلیف شوند و در صورتی که نتوانند استانداردهای لازم را کسب کنند قطعاً تعطیل خواهند شد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.