سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت در مرکز بعثت سنندج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و قائم مقام وزیر بهداشت از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت در مرکز پزشکی، آموزشی درمانی بعثت سنندح بازدید کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر طیب قدیمی در جریان این برنامه از واحد هزینه گذاری و ترخیص بیمارستان بعثت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات همراهان بیماران ترخیصي و اجرای بهینه خدمات سلامت در اجرای تحول نظام سلامت قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به یکی از دستورالعمل های وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت مبنی بر کاهش پرداخت هزينه فرانشیز بیماران بستری دارای بیمه در مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت اشاره و بر اجرای بهینه این دستورالعمل تأکید کرد.

وی تاکید کرد: از تاریخ اجرای طرح هیچ بیماری جهت تهیه دارو و لوازم پزشکی به بیرون از بیمارستان ارجاع داده نخواهد شد و این وظیفه برعهده بیمارستان گذاشته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بر پیگیری مسائل و مشکلات بیماران و همراهان آنان در زمینه نحوه پرداخت هزینه مربوطه تأکید کرد.

 241 مورد زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان های دانشگاهی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام 241 مورد زایمان طبیعی رايگان در بیمارستانهای تابعه این دانشگاه از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان تاکنون خبر داد.

دکتر طیب قدیمی افزود: طرح تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور از 15 اردیبهشت ماه امسال در استان کردستان هم اجرایی شده است .

به گفته وی، طرح تحول نظام سلامت دربردارنده 7 دستورالعمل است  که یکی از این دستورالعمل ها رایگان شدن کلیه خدمات  زایمان به روش طبیعی در مراکز درمانی دولتی تابعه وزارت بهداشت است.

دکتر قدیمی تصریح کرد: ترویج زایمان طبیعی، کاهش میزان سزارین به مقدار10درصد تا پایان سال 93، کاهش عوارض سزارین عیر ضروری بر مادر و نوزاد، افزایش رضایتمندی مادران باردار وخانواده وی  از طریق حفظ حریم خصوصی با بهینه سازی فضای فیزیکی اتاقهای زایمان، کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمت جهت افزایش میزان زایمان طبیعی در مراکز دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اهداف اختصاصی اجرای این دستورالعمل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه اذعان داشت: در راستای طرح نظام سلامت و اجرای بسته حمایتی ترویج زایمان طبیعی، 241مورد زایمان طبیعی در بیمارستان هاي تابعه دانشگاه در استان صورت گرفت که همگی این مادران بصورت رایگان و بدون در یافت هزینه از بیمارستان مرخص شدند.

گفتنی است: در بازدیدی که روز گذشته رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان و جمعی از مسئولان از بخش هزینه گذاری و ترخیص بیمارستان بعثت سنندج داشتند میزان رضایتمندی مادران  واطرافیان آنها از رایگان شدن هزینه زایمان طبیعی کاملا" مشهود و امیدوار کننده بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.