سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

75 درصد قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه وجود دارد

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه 75 درصد قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: از نظر ذخایر قیرطبیعی در جایگاه اول کشور قرار داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


محمدعارف ابراهیمی،ذخیره اسمی قیرطبیعی استان کرمانشاه را 1.5 میلیون تن اعلام کرد که عمدتا در بخش های غربی استان از جمله گیلانغرب، قصرشیرین، نفت شهر و سومار واقع است.


به گفته رئیس خانه معدن استان کرمانشاه در حال حاضر 30 پروانه بهره برداری قیرطبیعی در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد 10معدن فعال است.


ابراهیمی از صدور دو فقره گواهی کشف و 66 پروانه اکتشافی قیرطبیعی در استان نیز خبر داد.


رئیس خانه معدن استان کرمانشاه اکتشاف را مهمترین زمینه مورد نیاز برای استخراج و فرآوری مواد معدنی خصوصا قیر طبیعی خواند و تاکید کرد: با این مقدار ذخیره قیرطبیعی که هم اکنون در کرمانشاه کشف شده نمی توان واحدفرآوری بزرگی راه اندازی کرد .


ابراهیمی اکتشافات جدید در حوزهقیرطبیعی را لازمه ایجاد واحدهای فرآوری قیرطبیعی در سطح کلان و با توجیه اقتصادی دانست و ادامه داد: این میزان ذخیره تنها جوابگوی نیازهای یک کارگاه کوچک است و اگر بخواهیم واحدهای بزرگ پالایشگاهی که بتوان در آن با استحصال از این ماده معدنی نفت، گاز، بنزین وپارافین به دست آورد ایجاد کنیم نیازمند کشف ذخایر جدید هستیم.


ابراهیمی معتقد است، اگر بتوانیم قیرطبیعی را فرآوری کنیم ارزش افزوده حدود 500 درصدی خواهد داشت و علاوه بر سود اقتصادی، زمینه اشتغال را نیز فراهم می کند.


وی تعداد موادی که می توان از قیرطبیعی به دست آورد را بیش از 130 نوع دانست که جوهر چاپ، رنگ عایق، کربن فعال، پودر ماشین کپی، لاستیک و .... از جمله آنها است.ش

برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.