سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تورچینوف: همه‌پرسی در شرق اوکراين نمايشی مضحک است

رئیس جمهور موقت اوکراین اعلام کرد همه پرسی هواداران روسیه در شرق کشور نمایشی مضحک است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد رئیس جمهور موقت اوکراین اعلام کرد همه پرسی هواداران روسیه در شرق کشور  نمایشی مضحک و بدون اساس قانونی بوده است.

"الکساندر تورچینوف" در پارلمان اوکراین گفت:" نمایش مضحکی که تروریست های جدایی طلب آن را همه پرسی می خوانند ، چیزی غیر از تبلیغات برای سرپوش گذاشتن بر جنایات ، آدم ربایی ها، خشونت ها و دیگر جرایم جدی نیست."

رئیس جمهور موقت اوکراین همچنین گفت تنها « پیامد قانونی » همه پرسی روز یکشنبه آن است که افرادی را که خواهان برگزاری آن شدند به پای میز محاکمه بکشانیم.

او در عین حال بر تمایل خود به منظور « ادامه گفتگوها با آن هایی که در شرق اوکراین دستشان به خون آلوده نشده و آنهایی که آماده دفاع از اهدافشان به روشی مشروع هستند»، تأکید کرد.

هواداران روسیه در دو منطقه لوگانسک و دونتسک در شرق اوکراین روز یکشنبه همه پرسی استقلال برگزار کردند. غرب درباره وقوع جنگ داخلی در اوکراین ابراز نگرانی کرده است.

هواداران روسیه در دونتسک چند ساعت پس از برگزاری همه پرسی اعلام کردند 90 درصد از رأی دهندگان به نفع استقلال این منطقه رأی دادند.

قرار است نتیجه همه پرسی در لوگانسک عصر روز دوشنبه اعلام شود اما انتظار می رود نتیجه همه پرسی در این منطقه مشابه دونتسک باشد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.