سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ رئیس نهضت سواد آموزی کشور:

94 هزار از جوانان 10 تا 20 سال تا پایان امسال با سواد می شوند

معاون وزیر و رییس نهضت سواد آموزی کشور از مضای طرح با سواد کردن 94 هزار از جوانان 10 تا 20 سال توسط وزیر تا پایان امسال خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،علی باقر زاده فاروجی در نشستی خبری در بجنورد، گفت:این افراد به هر دلیلی کودکان کارند یا والدین بد سرپرست یا بی سر پرست دارند و یا دچار معلولیت جسمی هستند که باسواد کردن آنان تا پایان امسال هدفگذاری شده است.

وی افزود : کسانی که مایل باشند به این افراد آموزش دهند علاوه بر پرداخت هزینه تدریس 10 درصد اضافه تر پرداخت می شود.

رییس نهضت سواد آموزی تصریح کرد: مبلع یک میلیون ریال برای ساعاتی که کوکان کار در سر کلاس حاضر می شوند به آنان پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: همچنین یک میلیون ریال برای کودکان بدسرپرست و حق ایاب و ذهاب برای کسانی که به معلولین آموزش می دهند پیش بینی شده است.

باقر زاده فاروجی همچنین با بیان اینکه استان خراسان شمالی بر اساس سرشماری سال 90 جزء 5 استان آخر اشور است،گفت: استانهای تهران،مازندران، سمنان ،اصفهان و قزوین جزو استانها ی بادر صد با سوادی بالا شناخته شده اند.

وی عدم تقاضا ی افراد برای بلاسوادی را مهمترین مانع اصلی دانست و افزود: در سای کشور ها افراد برای با سواد شدن تلاش می کنند اما به هر دلیلی در کشور ما افراد چنین تلاشی ندارند.

وی با بیان اینکه علارغم تلاش های صورت گرفته طی 35 سال رتبه کشور در جهان 120 است،ابراز امید واری کرد: با تلاش های انجام شده برای تغییر و افزایش شاخص های با سوادی این رقم کمتر شود.

بر اساس آمار 98 در صد از افراد گروه سنی زیر 50 سال کشور با سواد هستند./س

برچسب ها: جوانان ، باسواد ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.