سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا به 19 هزار ریال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و تصویب هیئت دولت نرخ تضمینی کلزا از 10 هزار ریال در سال گذشته به 19 هزار ریال افزایش یافته است و این افزایش قیمت بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی دیروز در جلسه کمیته تخصصی کلزاگفت: تعداد 12 مرکز خرید، محصول کلزای تولیدی کشاورزان پارس‌آباد و بیله‌سوار را خریداری می کنند.

وی گفت: برای تسهیل در امر خرید کلیه امکانات تعاون روستایی و توان شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی و جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در خدمت کشاورزان کلزاکار خواهد بود تا تولید‌کنندگان با خاطری آسوده محصول خود را تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین یادآور شد: با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و تصویب هیئت دولت نرخ تضمینی کلزا از 10 هزار ریال در سال گذشته به 19 هزار ریال افزایش یافته است و این افزایش قیمت بی‌نظیراست.

سروی با اشاره به زمان رسیدن محصول جو و گندم همزمان با کلزا که فاصله چندانی ندارند، تصریح کرد: تمامی مراکز دوازده‌گانه برای خرید کلزا باید یک هفته قبل از آغاز خرید رسمی کلزا یعنی از پنجم خردادماه آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: محصول کلزا یک محصول فاسد‌شدنی است که از این بابت باید همه همت عالی را به کار ببندیم تا رضایت خاطر کلزاکاران را برآورده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سروی ادامه داد: مقدار کلزای تولیدی استان حدود 17 هزار تن است و توسعه کشت این زراعت به عنوان نقطه امیدی جهت تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، قیمت ، کلزا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.