سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعجاز کلام امام علي (ع) از زبان سيد علي؛/ 2

نهج البلاغه، اوج هنر و زيبايي

سخن اميرالمومين نهج البلاغه است؛ فصيح ترين کلام آدمي در ميان عرب. «نهج البلاغه» اوج هنر و اوج زيبايي است؛

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ نهج البلاغه، بيدار کننده و هوشيار کننده و خيلي قابل تدبر است بنابراین نمونه ی مناسبی برای انس با خدا محسوب می شود.

با نهج البلاغه انس پيدا کنيد


عزيزان با نهج البلاغه انس پيدا کنيد. نهج البلاغه، خيلي بيدار کننده و هوشيار کننده و خيلي قابل تدبر است. در جلسات تان، با نهج البلاغه و کلمات اميرالمؤمنين )صلوات الله و سلامه عليه ( انس پيدا کنيد. اگر خداي متعال توفيق داد و يک قدم جلو رفتيد، آن وقت با صحيفه ي سجاديه - که علي الظاهر فقط کتاب دعاست؛ اما آن هم مثل نهج البلاغه، کتاب درس و کتاب حکمت و کتاب عبرت و کتاب راهنماي زندگي سعادتمندانه ي انسان است - انس بگيريد.
 
نهج البلاغه، اوج هنر و زيبايي

سخن اميرالمومين نهج البلاغه است؛ فصيح ترين کلام آدمي در ميان عرب. «نهج البلاغه» اوج هنر و اوج زيبايي است؛ زيبايي لفظ و زيبايي معناست. انسان مبهوت مي‌ماند! هيچ شاعر بزرگ عرب، هيچ نويسنده‌ي هنرمند عرب، نتوانسته بگويد که من از مراجعه‌ي به نهج البلاغه بي‌نيازم.
 
اگر اندکي با نهج البلاغه آشنا شويم...

اگر ما اندکي با نهج البلاغه آشنا بشويم و راهمان را به سوي اين کتاب باز کنيم، راه سوءاستفاده‌ي دشمن‌هاي کوچک و خرد و ريزي که در داخل هستند و نيز راه استفاده‌ي دشمن‌هاي بزرگ جنايتکاري که از غفلت ما و از دوري ما از اسلام، هميشه استفاده کرده‌اند بسته خواهد شد.



انتهای پیام/اق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.