سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

آشنایی دانش آموزان هرمزگانی با مرمت آثار تاریخی

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت : با هدف معرفی رشته دانشگاهی مرمت آثار تاریخی ، دانش آموزان هرمزگانی از نزدیک با مرمت آثار تاریخی آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس عباس نوروزی افزود : در این راستا برنامه بازدید دانش آموزان از آثار تاریخی در حال مرمت و مشارکت آنان در این فعالیت ها را اجرا می کنیم.

وی گفت : نخستین بازدید دانش آموزان از آثار تاریخی در حال مرمت با حضور جمعی از دانش آموزان روستای کمیز شهرستان رودان در قلعه این روستا انجام می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود : در این بازدیدها دانش آموزان با تاریخ مناطقی که در آن ساکن اند و سرگذشت پیشینیان خود توسط کارشناسان و برخی از مدرسان دانشگاهی تاریخ آشنا می شوند.

نوروزی اهمیت چنین برنامه هایی را علاوه بر آشنا شدن دانش آموزان با مرمت آثار تاریخی در معرفی هویت ، فرهنگ و ریشه های فرهنگی تاریخی جامعه به نسل های کنونی و آینده دانست.

وی با بیان اینکه هویت ملاک متمایز کردن یک ملت و جامعه از دیگر ملت ها و جوامع است ، گفت : آثار تاریخی بخشی از هویت کنونی جامعه و میراث ملموس باقی مانده از گذشتگانی می باشد که مسیر حرکت و جهت تاریخ را با اندیشه و اقدام هایشان پیموده و مشخص کرده اند.
انتهای خبر/ش/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.