سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

25 هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گیاهان دارویی

مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه در این استان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،جعفر گوهرگانی افزود: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه در این استان است، چراکه دارای دو اقلیم سردسیری و گرمسیری متفاوت است و همین امر باعث شده که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلف از جمله در زمینه کشت، زراعت، باغات، دامپروری و شیلات رونق خوبی داشته باشند و گسترش یابد.
وی اظهارکرد: حتی در مناطق گرمسیری این استان وضعیت کشاورزی رونق خوبی دارد که در صورت حمایت و کمک از سوی دولت، نه تنها به عنوان محور توسعه استان بلکه به عنوان یک پتانسیل خوب و رکن اساسی در اقتصاد استان می‌تواند عمل کند و بخش صنعت را نیز می‌تواند فعال و پویا کند.

مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ضریب صنایع تبدیلی در این استان خاطرنشان کرد: به تناسب توسعه کشاورزی زیربخش‌های مختلف صنایع غذایی و صنایع تبدیلی کشاورزی رونق پیدا کرده، به عنوان مثال در رابطه با زراعت دستگاه‌های بوجاری و فرآوری است یا در رابطه با تولیدات محصولات باغی با توجه به این‌که سطح وسیعی از باغات استان مرکبات بخصوص لیموترش هستند دستگاه‌های کوچک و بزرگ صنعت آب لیموگیری به خصوص در چند سال اخیر فعال شده است.

گوهرگانی با بیان این‌که در مرغداری نیز کشتارگاه دام و طیور و بسته بندی در استان وجود دارد، تصریح کرد: برای صنایع تبدیلی نسبت به توسعه کشاورزی استان گامی برداشته شده است، اما اگر در صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاری شود و در استان، محصولات فرآوری و بسته‌بندی شده و با کیفیت به بازار عرضه شوند، ضمن افزایش درآمد تولیدکنندگان، بر اشتغالزایی، درآمدزایی و رفاه مردم استان و تولیدکنندگان تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی پتانسیل‌هایی خاصی دارد، بیان کرد: گونه‌های مختلف و متنوعی از گیاهان دارویی در سطح وسیعی به صورت طبیعی و خودرو در این استان از گذشته وجود داشت که اخیرا با توجه به اهمیت درآمدزایی و پیشرفت صنایع مربوطه روز به روز این سطح افزایش پیدا می‌کند و افزایش از طریق کشت محقق خواهد شد.

مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر 25 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد که در مناطق گرمسیری بابونه و کاسنی و در مناطق سردسیری آنغوزه دوگونه دیگر کشت می‌شود.

گوهرگانی ادامه داد: یکی از برنامه‌های چهارساله بخش کشاورزی این استان گیاهان دارویی است که امیدواریم بتوانیم این سطح زیر کشت را به دو برابر برسانیم.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه گیاهان دارویی درآمدزایی خوبی می‌تواند برای استان داشته باشد.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: گیاهان ، دارویی ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.