سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: پوتین مواضع خود در خصوص همه‌پرسی شرق اوکراین را پس از اعلام نتایج رسمی اعلام خواهد کرد

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور روسیه مواضع خود در قبال همه‌پرسی شرق اوکراین را پس از اعلام نتایج رسمی آن اعلام می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از المیادین، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ "ولادیمیر پوتین" مواضع خود در قبال همه‌پرسی شرق اوکراین را پس از اعلام نتایج رسمی آن اعلام خواهد کرد.

 وی این نکته را نیز در نظر قرار می دهد که با توجه به استفاده از تجهیزات نظامی اوکراین علیه ساکنان شرقی، گزینه دیگری پیش‌روی باقی نمانده است.


در همین حال سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفته است : پوتین بزودی نظر خود رادرباره همه‌پرسی در جنوب شرق اوکراین ، پس از انتشار نتیجه آن، اعلام خواهد کرد.

دمیتری پسکوف ، سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه ، گفته است : پوتین بزودی نظر خود را درباره همه‌پرسی که در جنوب شرق اوکراین در رابطه با سرنوشت این استانها برگزار شد ، پس از انتشار نتائج آن ، اعلام خواهد کرد.

وی در گفتگوبا روزنامه "کامرسانت" روسیه که خبر آن امروز منتشر شد گفت : پیش‌بینی تصمیم‌هایی که ممکن است پوتین بگیرد ، دشوار است.
گفتنی است ، نتایج اولیه منتشر شده نشان می‌دهد که 90درصد از افرادی که در همه‌پرسی روز یکشنبه که در دواستان دونتسک و لوگانسک برگزار شد، شرکت کردند، از برپایی جمهوری  مردمی مستقل از کییف در دونتسک حمایت کرده‌اند.

بیسکوف در پاسخ به سؤال این روزنامه درباره اینکه اگر معترضان به درخواست پوتین برای به تأخیر انداختن  همه‌پرسی پاسخ مثبت ندهند باعث خواهد شد که این مطلب بر روی نظر پوتین تأثیر بگذارد ، گفت : پوتین این مطلب را بصورت توصیه ای به آنها گفته ولی از انها چیزی را درخواست نکرده است.

وی گفت : ساکنان مناطق جنوب شرق اوکراین ناچار شدند که گام اولیه رابرای اجرای همه پرسی در موعد مقرر انجام دهند ؛ چرا که عملیات کشتار معترضان در این مناطق هنوز ادامه دارد.

وی اتهاماتی را که ایالات متحده و اتحادیه اروپا به روسیه وارد می‌سازند حماقتی آشکارا خواند و گفت : ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا تلاشی برای اجرای توافقنامه موجود در رابطه با حل بحران اوکراین انجام نداده‌اند و چیزی که برای آنان مهم است این است که انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین به منظور مشروعیت بخشیدن به کودتایی که پیشتر آن را شکل دادند ، را ترتیب دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.