سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

گسترش همکاري هاي علمي ايران و اتريش

سفیر اتریش در ایران گفت: کشورش برای اجرای طرح های پژوهشی مشترک با دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه شیراز تمایل دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ فریدریش اشتیفت در نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه شیراز و هیات بلندپایه آکادمی علوم اتریش در شیراز بر تلاش برای گسترش همکاری های های علمی میان دو کشور در قالب تبادل استاد و دانشجو ، برگزاری دوره های کوتاه مدت علمی و اجرای طرح های پژوهشی مشترک تاکید کرد.

وی نقش ایرانیان دانش آموخته را در جامعه اتریش که در سمت های حساس و کلیدی از جمله پزشکی و مهندسی مشغول به فعالیت هستند برای اتریش بسیار با اهمیت دانست .

رییس دانشگاه شیراز هم در این نشست تبادل فرهنگ و دانش را گامی برای نزدیکی ملت ها دانست و گفت: بررسی راهکارها و همکاری های علمی ، آموزشی و پژوهشی می تواند اولین گام در این مسیر باشد.

ارشاد ادامه داد : شناخت ظرفیت دانشگاه های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اتریش در دیدارهای متقابل به شکل گیری همکاری های مشترک کمک می کند.

رییس دانشگاه شیراز ابراز امیدواری کرد که این دیدارها به شکل گیری تفاهم نامه های علمی جدید منجر شود.

صفوی قائم مقام ریاست دانشگاه شیراز نیز با بیان این که دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه های تراز اول کشور و مطرح در سطح بین المللی است، افزود : گسترش روابط بین المللی برای بهبود تبادل علمی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

پروفسور زایلینگر از فیزیکدانان برجسته جهانی و رییس آکادمی علوم اتریش، دکتر میشائل آلرام معاون آکادمی علوم اتریش و متخصص تاریخ باستان، پروفسورگئورگ براسور رییس بخش ریاضیات و علوم طبیعی آکادمی علوم اتریش و پروفسور فلوریان شوارتس رییس موسسه ایران شناسی آکادمی علوم اتریش در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گسترش ، همکاری ، ایران ، اتریش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.