معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد که برای اجرایی کردن این سیاست ها و کیفی سازی فعالیت های آموزشی ، همسویی ملی از سطح ستاد تا سطح مدرسه و از سطح مدرسه تا ستاد ایجاد شود.
حمیدی در ادامه صحبت های خود با توضیح بیشتر سیاستهای وزارتخانه گفت: معلم در نظام تعلیم و تربیت اثرگذارترین و محوری ترین نقش را دارد و بدین دلیل تجلیل از معلمان، توجه به رفاه آنان، افزایش انگیزه و ارتقای توانمندی معلمان مورد تاکید این وزارتخانه است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: بحث توسعه مشارکت ها نیز در آموزش و پرورش دنبال می شود به طوریکه امروز ما می توانیم از طریق پارلمان معلمان و پارلمان دانش آموزان از توانمندی آنان در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها استفاده و اداره امور را به آنان واگذار کنیم.
حمیدی با اشاره به تاثیرات مثبت اجرای سیاست توسعه مشارکت ها بر دانش آموزان گفت: دانش آموزانی که در فعالیت ها مشارکت می کنند، مهارت های اجتماعی آنها شکل می گیرد و سازگاری،کار تیمی، همکاری ، احترام به بزرگترها و قانون، مسوولیت پذیری و مهارت های زندگی برای بهتر زیستن در آنان رشد می یابد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در راستای تحقق ارتقای مدیریت آموزشگاهی به عنوان یکی از سیاست های اصلی وزارتخانه، سیاست مدرسه محوری و توجه به مدرسه و متمرکز نشدن در ساختمان های ستادی در تعلیم و تربیت مورد تاکید است.
حمیدی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که برای تقویت ارتقای مدیریت آموزشگاهی، باید اجرا شود اینست که تصمیم سازی ها به دور از برنامه های ابلاغی از بالا به پایین و با مشارکت معلمان و فرهنگیان صورت می گیرد
او وزارت آموزش و پرورش را بعد از نهاد خانواده بزرگترین فصل مشترک ارتباط بین حاکمیت و مردم دانست و دانش آموزان را به عنوان نماینده خانواده ها، ایجاد کننده یک شبکه عظیم اجتماعی در سراسر کشور توصیف کرد
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: در این شبکه اجتماعی 12 میلیون و 300هزار دانش آموز با قریب به یک میلیون معلم و در قالب 105 هزار مدرسه زیر پوشش قرار گرفته اند.
انتهای پیام/ش/ن