سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افزایش 20 درصدی جوجه ریزی در گناباد خراسان رضوی

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد گفت : آمار جوجه ریزی در مرغداری های پرورش مرغ گوشتی گناباد در سال 92 در مقایسه با سال 91 به میزان 20 درصد افزایش نشان می دهد .

علیرضا قدرتی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علت افزایش 20 درصدی جوجه ریزی را راه اندازی واحدهای جدید و ارتقای سیستم های مرغداری این شهرستان دانست و افزود : در سال 1392 شش میلیون و نود و دو هزار و هشتصد و پنجاه قطعه جوجه ریزی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال 91 با رقم پنج میلیون و یکهزار و پانصد و نود قطعه به میزان بیست درصد رشد نشان می دهد .

وی صنعت مرغداری و تولید گوشت سفید و تخم مرغ را یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور ارزیابی کرد و گفت : حفظ این صنعت نیاز به اقداماتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری دارد که از جمله آن رعایت برنامه واکسیناسیون منظم و اصولی است .

به گفته قدرتی در حال حاضر 80 واحد مرغداری در شهرستان گناباد فعالند .

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد رعایت نکردن فاصله جوجه ریزی از سوی برخی مرغداران را باعث ایجاد بیماری در مرغ و جوجه ریزی بیش از ظرفیت دانست و از پرورش دهندگان این پرنده خواست : با هدف حفظ سرمایه خود و جلوگیری از زیان های اقتصادی نکات بهداشتی را جدی بگیرند و با اجرای دقیق برنامه واکسیناسیون از شیوع بیماری جلوگیری به عمل آورند .

انتهای پیام//س

برچسب ها: جوجه ، مرغداری ، گناباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.