سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروجردی در دیدار با فعالان اجتماعی-سیاسی سوریه:

آگاهی و اتحاد رمز پیروزی بر توطئه دشمنان است/ سرنوشت سوریه را مردم این کشور تعیین می‌کنند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره در پیش بودن انتخابات در سوریه گفت: سرنوشت سوریه را مردم این کشور تعیین می‌کنند و در انتخابات نیز مردم سوریه تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، جمعی از فعالان اجتماعی – سیاسی سوریه پیش از ظهر امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
 
بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به رنج‌ها و مصائب مردم سوریه در طول سه سال گذشته گفت: پیوندهای عمیق برادری میان دو ملت ایران و سوریه باعث گردید تا مردم ایران همواره خود را در کنار مردم سوریه بدانند و بر اساس تعالیم اسلامی وظیفه هر مسلمانی است تا به یاری برادر و خواهر مسلمان خود بشتابد.
 
وی با بر شمردن فشارها و محدودیت‌هایی که غرب و آمریکا در طول 35 سال اخیر پس از انقلاب اسلامی بر ملت ایران تحمیل کردند از قبیل جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه افزود: این سختی‌ها موجب شد تا روی پای خود بایستیم و قوی‌تر شویم و مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار رمز پیروزی ماست.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره در پیش بودن انتخابات در سوریه گفت: همان‌طور که از ابتدا گفتیم سرنوشت سوریه را مردم این کشور تعیین می‌کنند و در انتخابات نیز مردم سوریه تصمیم خواهند گرفت.
 
وی در ادامه با انتقاد از سیاست آمریکا و همپیمانانش در ایجاد و گسترش افراط‌گرایی در منطقه افزود: آگاهی و اتحاد رمز پیروزی بر توطئه دشمنان است.
 
بروجردی در پایان این دیدار بار دیگر بر حمایت از راه حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه تأکید کرد.
 
حسین حسون نماینده مجلس سوریه به نمایندگی از فعالان اجتماعی – سیاسی سوریه نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان اسلام ضمن حمایت از گسترش مناسبات فی مابین در عرصه‌های مختلف افزود: از تلاش‌ها و حمایت‌های بی دریغ مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران برای توجه و اهتمام در حل مشکلات مردم سوریه قدردانی می‌کنیم.
 
وی با ارائه گزارشی در خصوص هجمه غرب به رهبری آمریکا بر کشور و ملت سوریه گفت: حضور سوریه در محور مقاومت موجب شد تا دشمنان اسلام و قرآن علیه آن دست به اقدام بزنند اما به فضل الهی نتوانستند کاری از پیش ببرند.
 
هیأت فعالان اجتماعی – سیاسی سوریه در پایان خواستار مشارکت ایران در بازسازی کشورشان و تأمین اقلام پزشکی و دارویی برای مجروحان و بازماندگان حملات تروریستی اخیر در سوریه شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.