سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لندمن :

سلاح های شیمیایی ؛‌ ابزار آمریکا و ناتو برای سرکوب فعالان شرق اوکراین

گلوبال ریسرچ نوشت : حضور آمریکا و ناتو در کیف به استفاده از سلاح های شیمیایی برای سرکوب فعالان اوکراینی در شرق این کشور منجر شده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری گلوبال ریسرچ ؛  استفان لندمن ،‌ نویسنده و تحلیلگر سیاسی در مقاله ای که "گلوبال ریسرچ" آن را منتشر کرد ،‌ نوشت : رهبران جمهوری مردمی دونتسک اعلام کرده اند که نیروهای دفاع مردمی در " ماری پول " با گازهای شیمیایی مورد حمله قرار گرفته اند . دولت کیف نه تنها مسئولیت تام اقداماتی را که نیروهای آن در سطح شهرها انجام میدهند ، بر عهده دارد و هم اقداماتی که شهروندان بطور غیرقانونی به ابزارهای جنگ شیمیایی دست پیدا می کنند . 

روز ششم می ، نیروهای مسلح در حالی که توسط نظامیان دولتی محاصره شده اند با استفاده از سلاح های ناشناخته شیمیایی به مقر شورای شهر حمله کردند . در همین حال مدافعان ساختمان شورا نیز ناچار به ترک محل استقرار خود شدند . بسیاری از این افراد پس از حمله نیروهای مسلح دچار مشکلات تنفسی شدند که علاوه بر تبعات ناگوار آن ،‌به احتمال فراوان خطراتی برای جان آنها خواهد داشت . 

یک عامل خفگی مسموم استفاده شده است و یکی از قربانیان نیز مسمومیت با نوعی گار ناشناخته تشخیص داده شده است . بعلاوه اینکه سایرین نیز دچار تبعات این سلاح های شیمیایی از جمله سوختگی چشم ،  مسمومیت مشابه مسمومیت با الکل و بریدگی در بخش هایی از بدن و بیهوشی شده اند . همزمان نیروهای دولت کیف نیز با تانک و سایر تسلیحات سنگین جنگی به "ماری پول" حمله کردند . 

حامیان دولت ائتلافی فریاد "فاشیست ها"‌ سر داده و زره پوش های نظامی نیز به شهروندان غیرمسلح تیراندازی کردند . بر اساس گزارشات در اثر این حادثه 20 تن کشته و تعداد بیشتری نیز زخمی شدند . به گفته یک شبکه خبری 14 تانک جنگی از میان زمین های کشاورزی حومه "ماری پول"‌وارد این شهر شدند که منجر به کشته شدن 2 تن و زخمی شدن 8 شهروند دیگر شد . حملات نیروهای دولتی در این شهر خسارات جانی و مالی بیشتری نیز داشت . 

پلیس "ماری پول"‌ از اجرای دستورات نیروهای دولتی کیف و گاردهای ساختمان شورای شهر _‌ که روز گذشته توسط سرویس های امنیتی اوکراین به محاصره درآمده بود _ خودداری کردند در نتیجه مقامات کیف تصمیم گرفتند که به ساختمان وابسته به وزارت کشور حمله کنند . نیروهای پلیس نیز برای مقابله با آنها شروع به تیراندازی کردند . به گفته نیروهای مردمی مدافع ساختمان زرهی های دولتی آنها را محاصره و گلوله های جنگی به آنان شلیک میشده است . 

بنا بر اظهارات یکی از نیروهای مردمی ، ساختمان قدیمی بوده و قادر به مقاومت در برابر حملات مستمر زرهی های ارتش را نداشته است  . در نقاط مختلف نیز درگیری های شدید میان نیروهای ارتش و مدافعان مردمی در "ماری پول" رخ داده است . 

لندمن تاکید کرد :‌ نیروهای اوکراینی این خشونت ها را در سراسر کشور انجام می دهند . تصور کنید چگونه این نظامیان با ادوات جنگی به افراد غیرنظامی حمله و آنان را کشته یا زخمی می کنند . و اینکه چگونه رسانه های آمریکایی  و اروپایی در انعکاس اخبار خود کوچکترین اشاره ای به این اتفاقات نمی کنند . این رسانه ها مدافعان مردمی و حامیان آزادی را"تروریست" می نامند اما توجهی به فجایع انسانی رخ داده توسط دولت کیف ندارند . 

شایان ذکر است که واشنگتن نیز از این وحشی ترین خشونت ها حمایت کرده و حتی دستور مستقیم برای اجرای قتل های دسته جمعی صادر می کند . ناتو نیز در کنار واشنگتن از این جنایات حمایت و با ارسال کمک های تسلیحاتی و مالی آن را تشدید می سازد . 

انتهای پیام /

برچسب ها: اوکراین ، رییس ، مرگ ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.