سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی‌حسینی مطرح کرد

تصویب کلیات طرح توسعه سازمان بسیج رسانه در جلسه امروز کمیسیون امنیت‌ ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب کلیات طرح توسعه سازمان بسیج رسانه در جلسه امروز کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در تشریح جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در ابتدای جلسه علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون گزارشی از جلسات این کمیسیون در روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ارائه کرد.

وی افزود: این سه جلسه مذکور عبارتند از: بررسی تحولات و انتخابات افغانستان، جلسه بررسی تحولات انتخابات سوریه و جلسه بررسی تحولات و انتخابات در عراق، ضمن اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم احترام به رأی مردم این کشورها از طرف همه گروه‌ها و جناح‌های داخلی کشورهای سوریه، افغانستان و عراق تأکید دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در ادامه جلسه این کمیسیون، اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان (ایتا) مطرح شد، هدف لایحه مذکور احیای زبان فارسی در سرزمین‌ها و کشورهایی است که زبان فارسی در آن سابقه دارد.

وی افزود: سازمان مذکور یک سازمان بین المللی است، لایحه مذکور با رای اکثریت اعضاء به تصویب رسید، همچنین در این جلسه لایحه تصویب پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت‌های مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت و محیط زیست دریایی دریای خزر به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه طرح تقویت و توسعه بسیج رسانه مطرح شد، این طرح قبلا در کمیته بسیج کمیسیون به تصویب رسیده است، پس از بحث و بررسی کلیات طرح تقویت و توسعه بسیج رسانه را تصویب کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.