به گزارش
خبرنگار حوادث باشگاه حبرنگاران، مدلهای گوناگون پراید یکی از رکورد داران اصلی تصادفات در سال های اخیر نام گرفتند. خودورهایی که شاید 70 درصد تولیدات داخل را به خود اختصاص دهند اما در عین حال به دلیل ایمنی اندک و نقص های به وجود آمده علاوه بر رکورد در تولید در تصادفات نیز رکورددار هستند.
البته تاکنون آماری از میزان تلفات این خودروها منتشر نشده است اما براساس اطلاعات موجود این خودرو جزو پنج خودرو پرتلفات کشور میباشد.
در بین هزاران تصادف که در جادهای برون شهری و درون شهری رخ می دهد متاسفانه برخی تصادف بی سابقه است ، که در آن خودرو سواری پراید پس از حادثه به طور فجیعی دچار دگرگونی شده است.
گزارش تصویری پیش رو گوشه ای از حوادث گوناگون است که در آن خودروسواری پراید به چنین وضع تاسف باری درآمده است و در برخی اوقات موجبات مرگ راننده یا دیگران رابوجود آورده است .
تصور میشود اگر کمی در ایمنی این خودرو دقت شود شاید شاهد حوادث این چنینی نباشیم .
**پراید مقام نخست تصادفات منجر به مرگ را کسب کرد رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: دو هزار و 454 نفر از کشته شدگان حوادث رانندگی سال 1392، راننده و یا سرنشین خودروی پراید بودند.
دکتر «احمد شجاعی» در چهل و یکمین کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی اظهار داشت: آمار کشته شده ها در پراید، 13.6 درصد همه تلفات حوادث رانندگی سال گذشته است.
به گفته دکتر شجاعی، عمده مرگ های راننده و سرنشینان خودروها در جاده های برون شهری روی می دهد، به طوری که از دو هزار و 454 مرگ در خودروی پراید، دو هزار و 65 مورد در جاده های برون شهری اتفاق افتاده است./گزارس از محسن رحیمی عنبران
دست فرمون هم نداشتند.
درسته
از دوتاشونه عزیزم. هیچ ربطی به هم ندارن. دوتاش جدا خیلی تاثییر داره. ولی من میگم وقتی مجبوریم با این ماشین رانندگی کنیم چرا بیشتر مراعات خودمونو نکنیم. آخه باید قبول کنیم رانندگی ما به این ماشین ها مون نمیخوره. از طرفی هم باعث تاسفه باید همچین خودرهایی رو تحمل کنیم. پول یه 405 حدود 30 تومنه. یعنی 10 هزار دلار. والا تو بازار بین الملی ماشینی میگیری با این پول حاضر نیستی تایرشو با 405 عوض کنی. همون هزینه پراید هم ...
HYUNDAI I10 , SKODA CITIGO , DACIA SANDERO , VOLKSWAGEN UP , FORD FIESTA همه خودروهایی حدود 7 الی 8 هزار یوروان. ظلم نیست مجبوریم اینارو بگیریم؟
من با واردات کلا مخالفم ولی توی این مورد صد در صد موافقم اونم بدون تعرفه چون تا زمانی که رقابت نباشه این خودروسازا همه جوره به مردم ظلم میکنن منظورم گرونی قیمت ،کیفیت پایین و نبود خدمات پس از فروشه
شاید بگن با واردات جوونامون بیکار میشن اما آیا بیکاری بهتر از مردن جوونامون نیست؟
البته این شرکت ها هم پارتی زیاد دارن وپلیس بیچاره زورش بهشون نمیرسه
کلید دست خود مردمه خودشون با خرید محصولات بی کیفیت این مسائل رو پذیرفتن.
باید راننده باشی نه پراید رو خراب کرد
از شما مدير سايت تقاضا دارم لينك و صفحه اي جديد توسايت در مورد رانندگي و فرهنگ صحيح و درست رانندگي كردن ايجاد كنيد ، مشكل اكثر رانندگان در تصادفات بي اطلاعي رانندگان از قوانين راهنمايي و رانندگي است كه بايد اين موضوع را خبر و اينترنت و رسانه بهتر و بيشتر به مردم و رانندگان آموزش دهند .
یا شما نمیدونید ماشین چیه یا نمیدونید بقییه ماشینای دنیا چطورین یا اصلا نمیخواین بدونید
پراید رو بغیر ملت ایران ویکی دو کشور جنگ زده برا ماشین شهر بازی هم نمخوان
سایپا ، مطمِن
فراری و لامبورگینی پیشش لنگ بندازن
خخخخخخخخخخخخخ
تورم 0900000 ولی حالا شده 22 که اصلا دست ما نمیرسه تازه این یه قلمشه حالا این چه عدالتیه که پول یه کارمند بدبخت گوشه بانک سودشم اصلا زیاد نشه ولی قیمتا نگفتنی بالا بره یکی بدون هیچ دردسری زمین خریده 20 در عرض یک ماه شده 40 یه کارمند بدبخت 15 داشته تا اومد بکندش 20 قیمته شد 40 حالا شما بگین ای کارمنده چه انگیزه ای برای کار داره یعنی داره رایگان کار میکنه.
برای سنجش ایمنی پراید ( که نه خلبان مقصر باشد و نه راننده و نه فرهنگ رانندگی مردم ) لطفا" موارد زیر را انجام دهید :
1) ابتدا یک پراید صفر کیلومتر ( اگر ایربک دار باشد بهتر است ) بخرید
2) آن را در یک منطقه ی آرام پارک کنید
3) کلیه ی لوازم اضافی و جانبی و سرنشینان را پیاده کنید
4) در صندوق عقب را باز کرده و جک آن را بیرون آورید
5) جک را در محلی زیر شاسی ( همان قوطی اتاق!!!) به دقت ؟؟؟ نصب کنید
6) خیلی آرام و با حوصله دسته جک را بچرخانید و آن را بالا ببرید
7) با کمی حوصله و دقت از بالا رفتن جک عکس و فیلم بگیرید
8) ملاحظه مـــــــــــــی فــــــــــــــــرمایید که قبل از بالا رفتن خودرو - مثلا برای تعویض لاستیک - قوطی شـــــاســــی خم شده و مچاله می شود !!! پیش از آنکه خودرو به حد نصاب بالا رفته باشد؟؟؟
9) مگـــــــــــــر پراید شما صفر کیلومتر ( سفت کیلومتر ! ) نبود ؟ که سر جک در بدنه ی خودرو فرو رفت !!!
10) ایران خودرو- سایپا را جــــــــدی بگیریم .
ما اهله شعاریم و اینجور مواقع شعر میگیم.
اسمی هست که توی یک نمایشگاه خودرو روش گذاشتند
هر ماشيني رو براي يه منظوري ميسازن. يعني پاترول براي رفتن به كوه و كمر و ماتيز براي مناطق شهري و شلوغه. در كشورهاي پيشرفته مردم چند تا ماشين دارن و براي هر منظوري از يكي از اونا استفاده ميكنن. در اروپا هم مرسدس بنز ماشين اسمارت رو توليد ميكنه كه دو نفره است. مشكل اينجاست كه در ايران دولت(در گذاشتن گمركي بالا و حقوق پايين كارمندان) و ماشينسازها هم بدليل عدم توانايي نكنولوژيك به مردم اجحاف ميكنن و كسي نميتونه چند تا ماشين داشته باشه. بنا بر اين اوني كه پاترول ميخره و ميره توي ترافيك تهران هرچي پول داره بايد پول بنزين بده. اوني هم كه پرايد ميخره و ميره مسافرت، هم جا نداره، هم راحتي، هم امنيت و هم ايمني!!
در چنين شرايطي كه مردم فقط يه ماشين اونم به زور ميتونن بخرن، بايد يه ماشين جامعالشرايط(نسبيه) مثل سوناتا، كريسيدا، مگان و يا..... بايد توليد و عمومي بشه.
جالبه برای فروش این ارابه مرگ چه ادعاها که در نمی یارن چه تاخچه بالا که نمی زارن.
من یه پراید دارم .واقعا امنیت نداره . حالا اقایون پاس کاری میکنن تو بالا بردن قیمت این ارابه مرگ. میگن مصرف سوخت تو کشور بالاست پراید با این مصرف میدین دست مردم اونوقت توقع مصرف کم رو هم دارن .شمایی که نمی تونی یا نمی خوای تولید کنی بزارین ماشین روز دنیا با باقیمت واقعیش بیاد.
این شعار یعنی مطمئنن شما فوت میکنید نه مصدوم میشوید
انشاا... که روزی بتونند جوابگو باشند.