سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان و فرانسه نگران تکرار ماجرای کريمه در مناطق شرق اوکراين هستند

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بار دیگر تاکید کردند همه پرسی در شرق اوکراین را قانونی نمی‌دانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بار دیگر تاکید کردند همه پرسی در شرق اوکراین را قانونی نمی‌دانند. آنها در عین حال از مقامات کییف خواستند پیش از برگزاری انتخابات در اوکراین، از عملیات نظامی در شرق این کشور خودداری کنند. 

 آلمان و فرانسه همچنین تهدید کردند در صورتی که سیاست مسکو موجب اخلال در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین در 25 این ماه شود مجازات‌های بیشتری علیه روسیه در نظر خواهند گرفت. 

 گزارشگر الحره در این باره گزارش داد: هشدارهای بیشتری برای تشدید تحریم مسکو مطرح شد. صدر اعظم آلمان و میهمان او رئیس جمهور فرانسه بار دیگر تاکید کردند همه پرسی در شرق اوکراین را به رسمیت نمی‌شناساند و از انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین در اواخر ماه مه کنونی حمایت می‌کنند. 

در چنین فضای پرتنشی، شهرهای شرق اوکراین بر برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت این منطقه پافشاری می‌کنند. فهرست واجدین شرایط شرکت در رای گیری در این مناطق از دو سال پیش به روز نشده است و ناظرانی نیز برای اطمینان از روند برگزاری همه پرسی حضور ندارند. شهروندان اوکراینی نیز درباره این همه پرسی اختلاف نظر دارند. 

همه پرسی در شرق اوکراین یادآور همه پرسی در شبه جزیره کریمه است که بعد از آن روسیه این منطقه را ضمیمه خاک خود کرد. اما موضع رسمی روسیه این بار قدری متفاوت است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از جدایی طلبان شرق اوکراین خواسته بود برگزاری این همه پرسی را به تاخیر اندازند. 

یک روز پس از رویارویی بین نیروهای نظامی اوکراینی و جدایی طلبان در شهر ماریوپل که به کشته شدن 20 جدایی طلب منجر شد، اوضاع در این منطقه همچنان ناآرام است. خیابان ها هنوز بسته اند و آثار درگیری در همه جا دیده می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.