سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

کاربردی تر شدن مفاهیم نهج‌البلاغه در جامعه امروزی

معاون امور استان‌های بنیاد نهج‌البلاغه کشور گفت: مفاهیم نهج‌البلاغه نباید در مهجوریت بماند بلکه باید با کاربردی‌تر کردن مفاهیم این کتاب شریف، در جامعه ساری و جاری کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید افشین قریشی امروز در مراسم افتتاح شعبه مشگین‌شهر بنیاد نهج‌البلاغه اظهار داشت: حضور بنیاد در استان اردبیل فرصتی مغتنم برای ترویج هر چه بیشتر سیره زندگی و مفاهیم کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه در سطح استان است.

وی با اشاره به ضرورت فرم‌سازی قائده‌های موجود در نهج‌البلاغه تصریح کرد: قائده‌های بسیاری برای مدیریت جامعه اسلامی در نهج‌البلاغه وجود دارد که متاسفانه در مهجوریت کامل است و وظیفه ما این است که هم اکنون آستین‌ها را بالا زده و این کتاب نفیس را از مهجوریت و مظلوم واقع شدن خارج کنیم.

معاون امور استان های بنیاد نهج البلاغه کشور بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت نهج‌البلاغه و لزوم ترویج اندیشه‌های آسمانی امیرالمومنین (ع) را یادآور شد و افزود: باید با دیدی متفکرانه نهج‌البلاغه را ارزیابی کرده و آن را به زندگی خود وارد کنیم.

قریشی گفت: اگر می‌گوییم کلام امیر حضرت علی (ع) کلام حق است باید بدانیم که کلام حق تابع زمان و مکان نمی‌شود و برای همه ادوار و دوره‌ها در هر مکانی کاربرد دارد و در این راستا بر ما وظیفه است که این کلام حق و ارزشمند را مهجوریت‌زدایی کرده و ترویج کنیم.

وی رسیدن به جامعه مطلوب انسانی و اسلامی را در گرو پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) به خصوص حضرت علی(ع) عنوان کرد و افزود: دشمنان نظام اسلامی با سرمایه‌گذاری‌های سنگین خود درصدد هستند تا ذهن و اندیشه جوانان ما را بلعیده و تفکرات غلط و اشتباه را در اذهان آنها ترویج دهند.

معاون امور استان های بنیاد نهج البلاغه کشور در ادامه با اعلام اینکه متاسفانه در راستای شناخت این گوهر گرانبهای عرفانی، اقدامات درخور شأن و شایسته مقام نهج‌البلاغه صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: نیاز به تلاش‌هایی بیشتری به منظور معرفی بیش از پیش کتاب نهج‌البلاغه در بین نوجوانان و جوانان در کنار قرآن احساس می‌شود که امیدواریم با تاسیس شعبات مختلف استانی و شهرستانی این مهجوریت از بین برود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، مفاهیم ، نهج ، البلاغه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.