سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس از اولویت های آموزش و پرورش است

معاون وزیرو رییس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس و تکمیل طرح های نیمه تمام از اهم برنامه های کاری این وزارتخانه است.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مرتضی رییسی با اشاره به اینکه پکیج، رادیاتور و موتورخانه، سامانه استاندارد گرمایشی به شمار می رود، اظهار کرد: به منظور تبدیل سامانه های گرمایشی موجود مدارس به امکانات استاندارد، حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور ادامه داد: برای این منظور دولت درسال گذشته دو هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب کرده بود که ازاین میزان حدود 73 درصد شامل یک هزار و 460 میلیون ریال صرف استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس کشور شد.

رییسی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز حدود سه هزار میلیارد ریال از سوی مجلس شورای اسلامی برای این منظور مصوب شده که این اعتبار از محل عوارض گاز مصرفی تامین می شود.

وی گفت: در صورت تخصیص و هزینه اعتبارمذکور در سال جاری سامانه گرمایشی حدود 50 درصد از 150 هزار کلاس درس کشور استاندارد سازی می شود.

وی تکمیل طرح های نیمه تمام کشور را از دیگر برنامه های مهم این وزارتخانه در سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: شش هزار طرح نیمه تمام آموزشی در کشور وجود دارد که تکمیل آن ها نیازمند 30 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این طرح ها شامل سه هزار کلاس درس با شش میلیون مترمربع فضای آموزشی است، یادآوری کرد: این وزارتخانه تلاش می کند با استفاده از منابع قابل دسترس مانند اعتبارهای دولتی و کمک های خیران، این طرح ها را تکمیل کند.

رییسی از واگذاری طرح های آموزشی با پیشرفت فیزیکی کمتر از 70 درصد به خیران خبر داد و افزود: این طرح ها پس از تکمیل بنام خیران نام گذاری می شود.

وی با بیان اینکه دوسوم دانش آموزان کشور در فضاهای کاملا استاندارد تحصیل می کنند، گفت: یک سوم بقیه نیز در کلاس های درسی که نیازمند مقاوم سازی است، مشغول تحصیل هستند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: استاندارد ، مدارس ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.