سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربران مراقب اطلاعات محرمانه خود باشند

بانک مرکزی درباره شگردهای جدید "کلاهبرداری الکترونیکی" هشدار داد

بانک مرکزي درباره شگردهاي جديد کلاهبرداري مورد استفاده در ماه‌هاي اخير، به هموطنان هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اخیراً مشاهده شده است، اشخاصی با استفاده از فیشینگ تلفنی (تکنيک های مختلف تخليه اطلاعات از طريق تلفن يا وب سايت های تقلبی) و بکارگيری روش‌های مهندسی اجتماعی و با استفاده از ترفندهای مختلف از کاربران می‌خواهند اطلاعات محرمانه مربوط به کارت يا حساب بانکی خود را از طريق تلفن وارد کرده و دستورات خود را در قالب تلفن گويا به مشتری اعلام کنند.

روابط عمومي بانک مرکزی در اين اطلاعيه افزوده است: به عنوان مثال افرادی در تماس تلفنی با برخی از مشتريان شبکه بانکی، خود را به عنوان نماينده بانک در امور فناوري اطلاعات و خدمات الکترونيک معرفی کرده و با شيوه‌های گوناگون مبادرت به دريافت اطلاعاتی نظير مشخصات شناسنامه‌ای، کدملی، اطلاعات مربوط به حساب از جمله رمز اول و دوم و ... کرده و از اين طريق زيان‌های قابل توجهی را متوجه مشتريان بانک‌ها کرده اند.

همچنين افرادي سودجو از طريق ارسال پيامک‌ و دادن وعده اعطاي جوايز چند ده ميليون تومانی به مشترکين تلفن همراه، آنان را دعوت به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود نظير شماره کارت، رمز اينترنتي، کد اعتبارسنجي (شماره CVV2) و تاريخ انقضای کارت در سايت‌هايی مانند  <http://www.ebank9.com کرده و از اين طريق اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران با بيان اين مطلب به هموطنان عزيز هشدار داد؛ در دام چنين اقدامات فريبکارانه گرفتار نشوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.