سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن از پیونگ‌یانگ خواست از اقدامات تهديدآميز خودداری کند

پس از آنکه رهبر کره شمالی تهدید خود را برای انجام یک آزمایش هسته‌ای تکرار کرد، رئیس جمهور آمریکا از این کشور خواست از اقداماتی که صلح منطقه را تهدید می‌کند، خودداری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، پس از آنکه دولت "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی تهدید خود را برای انجام یک آزمایش هسته‌ای تکرار کرد، دولت "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا از آن کشور خواست از اقداماتی که صلح منطقه را تهدید می‌کند، خودداری کند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در یک رایانامه اعلام کرد این کشور "در تعهد خود به دفاع از متحدانش همچنان ثابت‌قدم است و به هماهنگی نزدیک با کره جنوبی و ژاپن ادامه می‌دهد» و «از نزدیک اوضاع شبه‌جزیره کره را رصد می‌کند".

روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی نوشته است که این کشور «موضع قاطع خود را درباره اتخاذ اقدامات متقابل از جمله آزمایش هسته‌ای به منظور حفاظت از حاکمیت و شان» خود تکرار می‌کند.

مطلب این روزنامه توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «ما همچنان از کره شمالی می‌خواهیم از اقداماتی که صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند، خودداری کند و به تعهدات و تکالیف بین‌المللی خود پایبند باشد».

"پاتریک ونترل"سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد: "در صورت آزمایش (هسته‌ای) کره شمالی، آمریکا با جامعه بین‌المللی به منظور اطمینان خاطر درباره واکنشی مناسب، از نزدیک همکاری خواهد کرد".

بنابر اعلام وزارت دفاع سئول، کره شمالی بیست و نهم ماه آوریل رزمایش توپخانه‌ای نزدیک مرز دریایی غربی با کره جنوبی انجام داد.

چهار روز قبل از آن، اوباما در سفر به سئول با اشاره به افزایش تهدید تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، اعلام کرد به تعویق انداختن تحویل فرماندهی دوران جنگ نیروهای آمریکایی را به کره جنوبی بررسی می‌کند.

کیم 31 ساله در ماه دسامبر 2011 پس از مرگ کیم جونگ ایل، پدرش در سن 70 سالگی، به قدرت رسید.

در ماه فوریه سال 2013، حکومت کره شمالی سومین آزمایش هسته‌ای این کشور را انجام داد.

در پی شلیک امسال ده‌ها موشک از جمله موشک‌هایی که پرتابشان براساس قطعنامه‌های سازمان ملل ممنوع شده، کره شمالی اعلام کرد ممکن است یک «نوع جدید» از آزمایش هسته‌ای انجام دهد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.