سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی مساجد جامع شهرستان دامغان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان گفت : حدود 10 مسجد در مناطق شهری و روستایی شهرستان دامغان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف آماده شده است .

حجت الاسلام سید جعفر میرعلی اکبری در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از آمادگی مساجد جامع در مناطق شهری و روستایی شهرستان دامغان خبر داد و گفت : حدود 10 مسجد در مناطق شهری و روستایی شهرستان دامغان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف آماده شده است .

وی اعتکاف را یک سنت حسنه اسلامی برای مومنین بر شمرد و گفت : معتکفین میتوانند در مراسم معنوی اعتکاف که از 13 ماه رجب آغاز میشود با اجرای برنامه های قرآنی ، اعمال ام داوود ، کرسی های معرفت و دینی و نیز دعا و نیایش بمدت 3 روز بهره کافی ببرند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه ثبت نام از معتکفین در حوزه های علمیه خواهران و برادران انجام می شود گفت :  مراسم معنوی اعتکاف امسال در 10 مسجد این شهرستان شامل مساجد امیرالمومنین و جامع در شهر دامغان، مساجد جامع شهرهای دیباج، کلاته رودبار ، امیریه و مساجد جامع روستاهای تویه دروار ، مهماندوست، جزن، حسن آباد و خورزان برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه سال گذشته 700 نفر در شهرستان دامغان معتکف شده اند افزود: پیش بینی می شود امسال یک هزار و دویست  نفر از خواهران و برادران در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.

سید جعفر میر علی اکبری با اشاره به اینکه سن شرکت در مراسم اعتکاف برای آقایان 15 سال به بالا و بانوان 9 سال تعیین شده است گفت : برای ثبت نام از هر فرد معتکف مبلغ 25 هزار تومان دریافت می شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان تصریح کرد : 20 مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی کلاسهای آموزشی و تربیتی را برای معتکفین برگزار میکنند.
برچسب ها: مساجد ، شهرستان ، اعتکاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.