سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدام شهر در جهان میزبان بیشترین تعداد میلیاردرها است؟

طبق یک پژوهش که روز گذشته منتشر شد، لندن بالاترین تعداد میلیاردرها را در جهان داراست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، طبق یک پژوهش که روز گذشته منتشرشد، لندن بالاترین تعداد میلیاردرها را  در مقایسه با شهرهای دیگر جهان داراست و انگلیس نیز اولین کشور جهان از نظر تعداد میلیاردرها در مقایسه با تعداد ساکنانش می‌باشد.

طبق این پژوهش ، لندن دارای 72 میلیاردر(از تعداد 104 میلیاردی که در بریتانیا هستند ) هست که با فاصله بسیار زیادی از مسکو که در رتبه دوم با تعداد 48 میلیاردر هست ، پیشتاز می‌باشد.

طبق این بررسی انجام شده ، نیویورک با 43میلیاردر در جایگاه سوم قرار گرفته و پس از آن سان فرانسیسکو با 42 و لس آنجلس با 38 و هنگ کنگ با 34 میلیاردر در رتبه های بعدی قرار گرفته‌اند.

بر اساس این پژوهش ، مجموع ثروت  104 بریتانیایی میلیاردر به 301.3 میلیارد پوند استرلینگ (368.5 میلیارد یورو) می‌رسد که این میزان در سال گذشته که تعداد میلیاردرها بریتانیا 88 تن بود مقدار مجموع ثروت هایشان به 245.66 میلیارد پوند استرلینگ(300.8 میلیارد یورو) برآورد شده بود.

طبق این پژوهش مجموع ثروت میلیاردرهای بریتانیایی ، هم اکنون بیش تر از آن چیزی است که در سال 2008 و پیش از روی دادن بحران مالی برآورد شده بود؛ چرا که در آن زمان مجموع ثروت میلیاردهای این کشور به 201 میلیارد پوند (247 میلیارد یورو) می‌رسید.

از سوی دیگر طبق آماری که روز جمعه منتشر گردید سرانه هر فرد در بریتانیا که غالبا به عنوان معیاری برای سنجش میزان سطح زندگی شهروندان بکار گرفته می‌شود ، کمتر از سطحی است که در سال 2008 بوده است و طبق این آمار تا قبل از سال  ، 2017 میزان این سرانه به میزانی که در سال 2008 بود ، نخواهد رسید.

همچنین طبق اعلام بانک غذایی خیریه "تراسل تراست" که بزرگترین بانک غذایی در بریتانیا به شمار می‌رود ؛ تعداد نیازمندانی که از این سازمان درخواست اضطراری کمک غذایی نموده‌اند به میزان 163 درصد از آنچه که سال گذشته بوده است افزایش یافته بطوری که تا پایان ماه مارس این میزان به 913 هزار نفر رسیده است.

این سازمان این آمار را تکان دهنده اعلام کرده است ؛ خصوصا آنکه این آمار نیازمندانی را که از سازمان‌های خیریه دیگر درخواست کمک غذایی نموده‌اند ویا نیازمندانی را که به سبب احساس حقارت اقدام به درخواست غذایی ننموده‌اند را شامل نمی‌گردد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.