سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی:

کارکردهای دوگانه انرژی هسته‌ای اجازه استفاده صلح‌آمیز از این فناوری را در جهان محقق نکرده است

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه کارکردهای دوگانه و برخی از سیاست‌های رسانه‌ای اجازه بروز و حضور کاربردهای صلح‌آمیز فناوری را در اکثر جهان تاکنون میسر نکرده است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "حسن قاضی‌زاده هاشمی" وزیر بهداشت در مراسم راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت گفت: در عصر حاضر علوم هسته‌ای به عنوان علوم برتر در عرصه‌های علمی به اثبات رسیده و امروز کسی نمی‌تواند تاثیر علوم هسته‌ای در دانش بشری و ارائه امکانات در این حوزه برای مردم را انکار کند.

وی افزود: فناوری‌های هسته‌ای از عناصر اساسی برای توسعه پایدار طی نیم‌قرن گذشته بوده است و تلاش دانشمندان سراسر جهان در این راستا قابل تقدیر است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: نقش بی‌بدیل این فناوری در صنعت کشاورزی و پزشکی روشن بوده اما متاسفانه کارکردهای دوگانه و سیاست‌های رسانه‌ای اجازه بروز و حضور کاربردهای صلح‌آمیز فناوری را در اکثر جهان تا به امروز محقق نکرده است.

وی با بیان اینکه عوامل تهدید کننده سلامت بشر امروز تحت کنترل درآمده است، اظهار داشت: با فناوری هسته‌ای می‌توان در معالجه بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله سرطان و تهیه و تولید رادیوداروها در مراکز پزشکی وارد عمل شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده صلح‌آمیز از دستاوردهای هسته‌ای در حوزه سلامت در این موارد اقدامات چشم‌گیری را انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، دستاورد ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.